X - geld voor je beltegoed

marcelleke02
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

X - geld voor je beltegoed

#1 , 21 feb 2017 13:02

Beste leden, lezers,

Ik heb een aantal weken geleden gebruik gemaakt van de Nederlandse website X, via deze website kun je belwaarde omzetten in geld.
Het geld kan worden uitbetaald in Bitcoins voorheen ook op je bankrekening, omdat X sinds kort werd terug gevloten door de Nederlands Autoriteit Financiele Markten (AFM) betaald de website je geld nog enkel via Bitcoins.

Ik ben gokverslaafd en ben graag op mijn privacy gesteld, ik heb om in alle anonymiteit online te kunnen gokken, een prepaid kaartje gekocht van Proximus en heb online grote bedragen belwaarde beginnen herladen. Heb deze dan omgezet in Bitcoins via de website van X, en ben met Bitcoins (geheel anoniem) beginnen gokken.

In eerste instantie betaalde de beheerder van X altijd correct en zeer snel de Bitcoins uit, maar kort geleden kreeg ik een vreemde mail van X waarin hij vraagt om mijn identificatie door te mailen omdat Proximus een onderzoek gestart heeft naar de opwaarderingen.
Dit lijkt mij een zeer vreemde manier van werken aangezien de beheerder altijd wel correct de Bitcoins heeft uitbetaald.

Ik weet hoe jullie hier juridisch naar kijken, vinden jullie dat deze Nederlandse website zomaar en ineens kan vragen aan mij om mijn identificatie te verzenden? Ik heb als klant natuurlijk geen zicht op het feit of er nu wel of geen onderzoek van Proximus gaande is?

Verder wil ik iedereen adviseren om tijdelijk geen gebruik te maken van zijn diensten op X!

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J
Berichten: 650

#2 , 21 feb 2017 13:10

Goedemiddag,

ik werk hier zelf ook mee, heb recent nog [08-02-2017 (10:19 uur)] een uitbetaling gekregen in € op mijn rekening.
Je kan idd kiezen tussen bitcoins & €.

het probleem is dat er effectief veel fraude gebeurt met andermans gsm nummer etc...
en abnormaal hoog gebruik opgemerkt wordt en dus gecontroleerd wordt...

Zoals je zelf aanhaalde heb je "online grote bedragen belwaarde beginnen herladen"...
Mogelijk ben je hier dus op de radar gekomen van fraude onderzoeken...

Of dit voldoende is om hiervoor een service af te raden ...
Ik zou dit juist wel aanraden voor iedereen die hier (op normale manier) gebruik van maakt...

Ik heb nog nooit problemen gehad met deze service en gebruik deze al sinds 2012...

Lees ook eens volgende, waarin ze aanhalen wat er in jouw situatie juist gebeurt is:
Is het mogelijk om zeer grote bedragen op te bellen?
Ja, dit is zeer zeker mogelijk, zolang de provider maar akkoord gaat met de gemaakte gesprekken. Het is daarvoor belangrijk dat de gegevens (Bij abonnement: rekeningnummer en naam rekeninghouder. Bij prepaid: naam rekeninghouder) van de contactant van het abonnement / de prepaidaansluiting overeenkomen met de gegevens van het account op X, en dat door het verkeer geen financieël nadeel aan de provider wordt toegebracht. Het telefoonnummer zal namelijk doorgegeven worden aan de provider, om een bevestiging te krijgen of alles in orde is. Dit gebeurt gebruikelijk allemaal binnen de uitbetalingstermijn van 5 werkdagen, zodat er nog steeds snel uitbetaald kan worden.
Mvg.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 feb 2017 13:56

Topic gesloten gezien:
1) de naam van de site meermaals genoemd wordt en dit niet de bedoeling is.
2) wij niet meehelpen aan het in standhouden van gokverslavingen

Reclame

Terug naar “Andere”