Pagina 1 van 1

SEPA en BIC

Geplaatst: 09 okt 2016 13:16
door Verhagen
Klacht gedeponeerd bij omudsman.
Ombudsman verwijst naar klachtendienst bank
De ombudsman kan ik pas inschakelen nadat 1 maand geen antwoord heb gekregen van bank

Bank weigert een betaling aan een Nederlandse bank vanwege het ontbreken van de BIC code.

Voor de eerlijkheid vrijdag heb ik de klacht gedeponeerd bij hoofdkantoor.

Volgens SEPA:
http://www.sepa.nl/sepa/wet-en-regelgev ... opdrachten
Dus sinds 2014 zou BIC niet meer verplicht dienen te zijn.

Heeft BE een afwijking op SEPA of lees ik dat hier verkeerd

Re: SEPA en BIC

Geplaatst: 09 okt 2016 14:24
door artemis
Volgens SEPA:
http://www.sepa.nl/sepa/wet-en-regelgev ... opdrachten
Dus sinds 2014 zou BIC niet meer verplicht dienen te zijn.

Heeft BE een afwijking op SEPA of lees ik dat hier verkeerd
Volgens jouw link is het niet sinds februari 2014 maar februari 2016 dat de BIC niet meer vermeld zou moeten zijn.
Voor België lees ik hetzelfde hier
http://www.sepabelgium.be/nl/uw-rekeningnummer
Sinds 1 februari 2014 moet de BIC niet meer worden vermeld voor nationale betalingen.
Vanaf 1 februari 2016 moet de code ook niet meer worden vermeld voor alle Europese betalingen.


Nu kan je de BIC makkelijk zelf vinden via diverse online converters…

Re: SEPA en BIC

Geplaatst: 27 okt 2016 21:41
door peperkoek
Vanaf 2014 is BIC enkel nog nodig voor grensoverschrijdende betalingen.
Dus vanaf dat je van BE naar NL een overschrijving wil doen, moet je een BIC ingeven.

Re: SEPA en BIC

Geplaatst: 28 okt 2016 09:01
door mava105
Maar 1 februari is alweer een tijdje geleden. Wanneer werd de betreffend overschrijving geweigerd? Voor of na 1 februari 2016?