behartigen financiele zaken gecolloceerde persoon

Bart1971
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

behartigen financiele zaken gecolloceerde persoon

#1 , 26 sep 2016 12:37

beste leden van dit forum.

Heden kreeg ik van een gecolloceerde vriend de vraag om zijn finaciele zaken te behartigen via mijn eigen bankrekening. oa om zijn inschrijvingsgeld voor afstandsonderwijs en advocaatkosten enz te betalen. hiervoor zou hij een bedrag op mijn rekening doen storten door zijn ouders.
Nu is mijn vraag of dit wettelijk is? moeten er overeenkomsten op papier staan en kunnen er van de fiscus vragen worden gesteld over het bedrag dat op mijn rekening komt ? gezien deze persoon gecolloceerd is kan er geen rekening met volmacht meer worden geopend denk ik.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 26 sep 2016 19:55

Ik zou hier niet op in gaan. Uiteindelijk probeert deze persoon de gevolgen van zijn "statuut" te ontwijken door een parallelle weg te zoeken.
Waarom kunnen zijn ouders niet rechtstreeks die betalingen uitvoeren ? waarom eerst naar jou overschrijven?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bart1971
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2016 14:51

De relatie is redelijk verzuurd daar zij rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor zijn collocatie. het vertrouwen is daardoor helemaal weg.

Reclame

Terug naar “Andere”