terugbetaling voorschot

Benjaminxxx
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

terugbetaling voorschot

#1 , 03 aug 2016 16:21

Beste,

In 2011 heb ik een voorschot van een officiele instantie ontvangen van 1000 euro. Nadien, toen ik het totaalbedrag ontvangen heb moest ik de 1000 euro terugbetalen. Ik heb dat toen cash gedaan, zonder bewijs. Een jaar later kreeg ik na enkele mails een brief van de deurwaarder. Ik heb die genegeerd en er bleek geen gevolg te komen. Nu, 5 jaar na de transactie krijg ik een brief van een advocatenkantoor waarin staat dat ik de 1000 euro moet terugbetalen binnen de 8 dagen of dat de zaak naar de vrederechter gaat. Ik vind het vreemd dat ze dat 4 jaar geleden (toen ik een brief van de deurwaarder kreeg) al niet gedaan hebben. Wat denken jullie? Is dit bluf van hen? Of beter de eer inslikken en 1000 euro neertellen?

Bijkomend vraagje: stel het komt voor de vrederechter en ik trek aan het kortste eind (wat het geval zal zijn) wordt dat dan vermeld op mijn strafblad?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 03 aug 2016 16:31

Een deurwaarder negeren is zowat het stomste dat u kunt doen..

Als u nu nog de 1000 euro zou mogen betalen, zou ik dat direct doen. Een veroordeling van de vrederechter levert u geen strafblad op, maar de kosten gaan wel voor u zijn bij verlies.

Benjaminxxx
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2016 17:04

Oke, bedankt. Dat was inderdaad niet slim van mij. Snap nu ook niet waar ik toen mee bezig was. Maar feit blijft wel dat ik er nadien (tot nu) niets meer van vernomen heb. Dat op zich is toch wel vreemd vind ik.

Reclame

Terug naar “Andere”