Ocmw

Tjakka
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ocmw

#1 , 08 jun 2016 14:44

Ik kreeg een aangetekend schrijven zonder voorafgaande verwittigen van het ocmw
Het zou om huurwaarborg en eerste maand huur van 2009 en dringende steun van 2008
Kan het ocmw na deze jaren dit nog opeisen om terug te betalen. Is daar geen verjaringstermijn? Nu is het wel 2016.
Wie weet dit?ocmw gaf mij geen uitleg enkel dat ik dmv afbetaling het mag regelen.
Help????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 08 jun 2016 15:28

verjaring voor schuldvorderingen is 10 jaar.
Maar achterstallige huur is denk ik 5 jaar.
Al te zien hoe deze schuld geregeld is, maar ga er maar vanuit dat die mensen hun job kennen en verjaring niet van toepassing is.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 08 jun 2016 17:02

Welke voorwaarde staat er in de beslissing van de OCMW-raad of het bijzonder comité, welke die huurwaarborg heeft toegestaan? Daarin staat steeds hoe dit moet terugbetaald worden. Een toegekende huurwaarborg en een voorschot voor huur , dit zijn vormen van steun die altijd terugbetaalbaar zijn. Dat is voorzien in de wetgeving. In feite gaat het om een renteloze lening. Is er een vergetelheid ergens? U zal moeten betalen, vraag desnoods een afbetalingsplan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”