Terugbetaling school op verkeerde rekening gestort

Frøya
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling school op verkeerde rekening gestort

#1 , 28 apr 2016 15:22

Hallo

Ik heb in december de volledige schoolrekening ontvangen omdat de studiebeurs laat was. Inmiddels heb ik mijn studiebeurs ontvangen, maar is er een probleem om het teveel betaalde studiegeld terug te krijgen. Ik heb vorige week het bedrag van dit jaar gekregen, maar het bedrag van vorig semester blijft achterwege. Na verschillende telefoontjes heb ik vandaag eindelijk een mail gekregen waarin stond dat zij dat bedrag reeds gestort hadden, met het rekeningnummer waarop ze gestort hadden erbij. Dit is echter niet mijn rekeningnummer, noch van mijn vriend (gezien hij de betaling van het studiegeld heeft gedaan). Zij blijven bij hoog en laag beweren dat ik dat rekeningnummer heb doorgegeven bij mijn inschrijving en dat dit in mijn studentendossier zo staat. Ik heb dan ook een screenshot van mijn dossier gevraagd, want ik ben zeker dat ik mijn eigen rekeningnummer heb doorgegeven. Het nummer is van een andere bank en lijkt absoluut niet op het mijne, dus ik betwijfel dat het dan ook om een typefout van mij kan gaan.

Wat kan ik nu nog doen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding