Betreft geldigheid van een politiereglment

multatuliboy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Betreft geldigheid van een politiereglment

#1 , 24 apr 2016 22:24

In mijn gemeente is een aangepast politiereglement aangenomen, dat volgens mijn bescheiden mening niet conform is,en dus niet wettelijk.
Het gaat over lawaaioverlast op zon en feestdagen.
art 10.14's Nachts en op zon en feestdagen gebruikt niemand houtzagen,grasmaaiers en andere werktuigen met een elektrische of ontploffingsmotor,
landbouw-en motorvoertuigen en geluidsarme elektrische motoren uitgezonderd.
Maar de elektrische motoren die verboden worden op zon en feestdagen,worden geluidsarm in dat zelfde reglement,hoe kan zoiets,toen ik dat opmerkte ,zocht men een uitweg ,en komt men opeens aandraven met een grasrobot, die nota -bene kan geprogrammeerd worden,en een go- cart op
batterijen,wat niet is weergegeven is in het politiereglement, maar is bij gevoegd, na dat ik zij dat ik een klacht zou indienen, bij de Vlaamse overheid
agentschap binnen lands bestuur, en wat ik had verwacht gebeurde,op mijn argumenten werd niet geantwoord,en heel eenvoudig geschreven dat dit
werd goedgekeurd door alle instantie's,en met een nietszeggend antwoord van de gouverneur, dat mijn klacht niet werd aanvaard,heb terug contact
opgenomen met het kabinet van de gouverneur,dat men niet geantwoord op mijn vraag, zoals hier boven is aan gehaald,dat is nu al een week geleden, maar nog geen antwoord.
Wat is jullie juridisch advies .
Hartelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 apr 2016 22:56

Juridisch advies over wat? Wat wil je bekomen?

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 apr 2016 09:12

Het ging hier over uw eigen "bescheiden mening". Mogelijks hebben de leden van het Provinciebestuur een andere meening.

Reclame

multatuliboy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2016 20:43

Ja, de provincie heeft waarschijnlijk een andere mening,maar het antwoord dat ik krijg,is niet gefundeerd,en als men aan het kabinet van de gouverneur
uitleg vraagt over de kern van de zaak,dan krijg ik geen antwoord,dus ik moet er van uit gaan dat men op zon en feestdagen met lawaaiarme elektrische toestellen die niet bestaan,daar antwoord men niet op,men zou gaan denken dat men als gewone burger op voorhand mag aannemen dat
het een pot nat is,en de vraag die men dan zou moeten stellen, wat is het nut van die beambten die zo een dossier moeten behandelen,als wit zwart kan worden. Natuurlijk ik ben maar een gewone burger ,die weliswaar 500 handtekeningen binnenbracht op de gemeente,waar ook geen rekening mee wordt gehouden,zoals u zegt, waarschijnlijk heeft de provincie een andere mening,dat is niet moeilijk,dat is volgens sommige democratie,welke!?

LeenW
Berichten: 12841

#5 , 03 mei 2016 21:01

Sinds wanneer vormen 500 mensen de democratische meerderheid van een provincie of gemeente?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 mei 2016 21:15

Uw reactie gaat waarschijnlijk over deze artikels:

10.3 Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt onder "overdag" van 7 uur tot 22 uur en
onder " 's nachts " van 22 uur tot 7 uur verstaan.

10.4 Niemand maakt overdag of 's nachts zonder enige noodzaak of door een gebrek aan
vooruitzicht of voorzorg gerucht of rumoer dat de rust van inwoners kan verstoren.

10.13 Niemand gebruikt overdag houtzagen, grasmaaiers en andere werktuigen met een
ontploffingsmotor, als die een abnormaal geluid veroorzaken door:
de manier waarop ze gebruikt worden;
het nutteloos laten draaien van de motor;
het wegnemen of niet vervangen van een defecte uitlaat en dergelijke meer.

10.14 's Nachts en op zon- en feestdagen gebruikt niemand houtzagen, grasmaaiers en
andere werktuigen met een elektrische of ontploffingsmotor, landbouw- en motorvoertuigen
en geluidsarme elektrische motoren uitgezonderd.

Ik zie geen enkel juridisch probleem:
- overdag en 's nachts zijn duidelijk gedefinieerd
- er bestaan wel degelijk werktuigen met een geluidsarme elektrische motor. Denk maar aan electrische snoeischaren (het geluid dat die maken is totaal verwaarloosbaar).

Gelieve uw tekst ook te herlezen vooraleer deze te posten. De zinsbouw is nogal onduidelijk, zodat we niet exact kunnen weten waar u nu concreet een probleem mee hebt.

multatuliboy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 mei 2016 20:47

Eerst wil ik zeggen aan die bepaalde heer dat die 500 handtekeningen 75% uitmaakt van de bevolking in mijn gemeente,er is op radio 2 een bevraging geweest waar de bevolking zich voor 70% uitsprak tegen lawaai op zon en feestdagen,vtm heeft er ook een reportage over gemaakt,en dus een kleine minderheid ,doorgaans egoisten, die in naam van hun vrijheid doen wat ze graag doen ,en andere brave burgers die moeten maar ondergaan,is dat de wereld waar onze kinderen zullen moeten in leven !? Natuurlijk kan u zeggen dat er lawaaiarme bestaan,maar dan moet u eens het KB over de zo gezegde lawaaiarme toestellen raadplegen,dan zal u zien dat ze praktisch even veel lawaai( decibels) produceren als ontploffingsmotoren.
en om terug te komen op het politiereglement, hoe kan in een zelfde toestel in de eerste alinea verboden worden, en op het laatste alinea toegelaten worden als lawaaiarme toestellen,dat moet men mij eens uitleggen,en al die prietpraat is naast de kwestie!

multatuliboy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 mei 2016 20:53

nog aan die bepaalde heer die mij aanraad om mijn teksten eerst na te lezen, wel ik raad het u ook aan, want ze zijn zelfs vol met domme fouten, sorry
maar zo is het!

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 05 mei 2016 09:36

, hoe kan in een zelfde toestel in de eerste alinea verboden worden, en op het laatste alinea toegelaten worden als lawaaiarme toestellen,!
Er zijn bvb grasmaaiers van merk A die merkelijk minder lawaai maken dan die van merk B, en dat heb je zo met alle merken en toestellen. Alle grasmaaiers (of ander toestellen met elektromotor of verbrandingsmotor) op één hoop gooien is er wat over. Men kan toch moeilijk alle grasmaaiers met merk en type gaan opsommen in een wet. Als je er last van hebt, bel je gewoon de politie, en anders blijf je gewoon in je zetel zitten

eylis
Berichten: 8842

#10 , 05 mei 2016 10:32

@multatuliboy even een kanttekening, wellicht heb je een andere taalsyntaxis en/of grammatica aangeleerd, maar je bent geen germanist of copywriter. Dat de moderator van dit forum al eens een (snelheids)typfout pleegt komt natuurlijk omdat hij vaak en duidelijk posters van antwoord wil dienen. Maar op grammaticale fouten kan je hem niet betrappen. Als ik jouw teksten even evalueer, fris je best de vervoeging van werkwoorden op, bekijk je nog eens het correct gebruik van leestekens en hoofdletters. via het Ministerie van Onderwijs kan je ook de toegankelijke cursussen "Heldere en correcte zinsbouw" en "Aantrekkelijk schrijven" consulteren. Jouw posts zijn erg moeilijk leesbaar. Omdat je zeer lange "spreekzinnen" maakt met weinig of foute interpunctie. Daarom laat de moderator weten dat je teksten moeilijk leesbaar zijn. Ik klim even messcherp in mijn pen, want je bent erg dus slecht geplaatst om de moderator én motor van dit forum zomaar - onterecht en vrij goedkoop - een taalkundige veeg uit de pan te geven. En als je mijn posts wil opzoeken: doe gerust, ik pleeg vaak typfouten. Ik hoop dat je het verschil begrijpt tussen de 2.

Terug naar “Andere”