audit

stefan74
Topic Starter
Berichten: 17

audit

#1 , 03 apr 2016 14:49

Ik ben zelfstandig met een éénpersoonszaak, en lever diensten als freelancer. De hoofdmoot van mijn inkomen haal ik bij bedrijf X.
Bedrijf X laat af en toe een audit uitvoeren door Deloitte.
Deloitte vraagt mij dan om een lijst te maken van alles wat ik gedurende dat jaar gefactureerd heb aan bedrijf X.

Ik doe dit niet graag, aangezien ik niets te maken heb met Deloitte. Ik vind dat derden niet hoeven te weten hoeveel ik verdien.

Kan ik zonder nadelige gevolgen weigeren om die lijst te maken?
Mag Deloitte info doorspelen aan de fiscus indien er iets niet zou kloppen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 03 apr 2016 15:11

U hebt geen verplichting om mee te werken, maar of bedrijf X ermee gaat lachen als u weigert is een andere zaak..

Het staat iedereen vrij info aan de Fiscus door te geven.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 03 apr 2016 15:34

vraagje leen, is dat een gebruikelijke procedure bij bedrijfsaudits? Voor zover ik er ervaring me heb wordt bij een bedrijfsaudit via de boekhoudig van het bedrijf nagekenen hoeveel er gespendeerd is aan externe opdrachten. Maar toch niet persé bij de externe partij zelf? En stel dat het gebeurt dat men dit vraagt en poster weigert deze info door te spelen aan de auditer. hoe zou het bedrijf dan te weten komen dat poster dit niet wilde doen. Het onderzoek van een audit bestaaat er toch uit dat er over de verschillende stappen tijdens het onderzoek niet gecommuniceerd wordt (meernde ik toch) dus strikt genomen is het een gunst dat poster het wil comuniceren. en als hij het niet doet, mag het bedrijf dit eigenlijk niet te weten komen. Dacht ik.

Reclame