geld storten

peterik
Topic Starter
Berichten: 1

geld storten

#1 , 11 feb 2016 11:07

mijn vriendin die nu momenteel in Frankrijk, verblijft wilt geld storten op mijn rekening en het gaat over haar erfenis van haar vader ,wat zijn de gevolgen voor mij als zij dit geld op mijn rekening hier in België stort (het gaat om een zeer groot bedrag)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 feb 2016 11:37

Zowel de uitgaande als ingaande bank kunnen je vragen om de herkomst van het geld te verklaren.
"sowieso" schrijf je zo.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 11 feb 2016 11:39

Als dat een groot bedrag is dan zal je bank vragen stellen over de herkomst van dat geld.
Indien je vriendin kan aantonen dat het een witte erfenis is waarop de verschuldigde erfenissrechten zijn betaald
is er geen probleem. Integendeel, u bent dan rijker geworden.

Maar mijn buikgevoel zegt me dat het hier over zwart geld gaat en dan loop je recht in de armen van de tollenaars en
de vierschaar van de witwascel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 11 feb 2016 16:20

Waarom zou u uw rekening ter beschikking moeten stellen voor dergelijke transactie? Waarom worden de fondsen niet op haar rekening gestort? Zoals hierboven opgemerkt is hierin meegaan een gegarandeerde methode om lastige vragen te krijgen en meegezogen te worden in een dossier rond witwassen/fiscale fraude. Er raken geregeld mensen in zeer zware problemen omwille van dergelijke 'vriendendiensten'; ik zou u bijgevolg aanraden uw vriendin te zeggen dat ze haar eigen boontjes maar moet doppen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”