Buitenlandse wagen

Lukas Johnson
Topic Starter
Berichten: 1

Buitenlandse wagen

#1 , 21 jan 2016 19:37

Beste,

Ik heb even een korte vraag over het rijden met een wagen met buitenlandse (Duitse) nummerplaten in Belgie. De situatie is als volgt.

Ik werk in een Duitse bedrijf als manager. Mijn taak is om bouwwerken te zoeken in Belgie. Nu heb ik mijn eigen wagen, dat op mijn naam geregistreerd is in Duitsland, dus niet op een bedrijf. Maar sinds ik mijn auto gebruik voor werkdoeleinden, heeft het bedrijf mijn wagen ingehuurd. Daarvoor krijg ik ook centjes, omdat ik mijn eigen wagen gebruik voor werk.

Nou zie ik dat er bepaalde uitzonderingen zijn. Ik hoef het voertuig niet in Belgie in te schrijven Als ik in België verblijf, maar een voertuig gebruik dat mijn buitenlandse werkgever mij ter beschikking stelt voor de uitoefening van mijn beroep.

Dus in principe is dit mijn wagen, maar ik heb mijn wagen uitgeleend aan het Duitse bedrijf waar ik werk. Deze voertuig stelt de buitenlandse werkgever mij ter beschikking voor het uitoefenen van mijn beroep.

Ik heb ook mijn Duitse werkcontract bij me, en een document dat het voertuig ter beschikking is gestelt voor de uitoefening van mijn beroep. Kunnen er dan eventuele problemen optreden, want het is toch mijn voertuig, alleen is deze uitgehuurd aan het bedrijf.

De situatie is momenteel zo, omdat ik bouwwerken in Belgie moet zoeken, en het bedrijf is ook van plan om later een bedrijf in Belgie te openen. Dus gaat het bedrijf uiteraard auto's aankopen met belgische registratie, dus op het moment heeft het geen nut om mijn auto in te schrijven in Belgie, sinds ik hier ongeveer 3 dagen per week ben. De andere dagen van de week ben ik in Duitsland.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5397

#2 , 21 jan 2016 19:46

Het inschrijvingsbewijs staat op,uw naam. Dus is het uw wagen. Dat je een kilometervergoeding (of andere vergoeding) krijgt verandert daar niets aan. Als je verhuist naar Belgie (domicilie in Belgie) moet je belgische nummerplaten aan uw wagen hangen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 jan 2016 20:11

Uw interpretatie is fout.
Het is uw wagen, wie u daarvoor laat betalen maakt niet uit.
Het is géén wagen die u door een buitenlandse werkgever ter beschikking gesteld wordt.

U voldoet dus niet aan de uitzonderingen en moet het voertuig hier inschrijven als u in België verblijft

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... 94-hs1afd3

Reclame

Terug naar “Andere”