Zonnepanelen

MagdaE
Topic Starter
Berichten: 1

Zonnepanelen

#1 , 15 nov 2015 17:34

Beste,
Ik huur een woning en de eigenaren hebben zonnepanelen geplaatst.
De premies zijn voor de eigenaars, nu moet ik als huurder 319€ betalen, dit wordt per maand verrekend met een supplement van 26.60€. Moet ik als huurder dit supplement betalen of komt dit ten laste van de eigenaar? Kan ik de eigenaar hierover aanspreken
Dit staat niet vermeld in mijn huurcontract, is dit normaal dat ik dit supplement moet betalen?
Die 319€ wordt dit aanzien als taks?

Kan je mij hierover inlichten aub?

Vriendelijke groeten.

Magda

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 nov 2015 18:44

Waarvoor zou u dat supplement moeten betalen ?

Gaat de elektriciteit die de zonnepanelen opleveren, misschien van uw meter af ?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 15 nov 2015 18:45

Wie geniet van de gratis zonnenergie?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 15 nov 2015 18:47

Wie geniet van de certificaten?

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 15 nov 2015 18:56

De in juli ingevoerde prosumententaks wordt idd gefactureerd aan u als energieafnemer. Als de verhuurder de certificaten int en jij in ruil gratis electriciteit krijgt zou je een verdeling 2/3e voor hem (0,45€/kwh) en 1/3 e voor u kunnen proberen onderhandelen. Als z n panelen er al 6/7 jaar liggen zijn ze immers terugverdiend. (De mijne toch)

Als je ook de opgewekte electriciteit betaalt aan de verhuurder dan vraag je hem om de volledige taks te betalen.

PS. De eraankomende Turteltaks is hoedanook voor u

Terug naar “Andere”