verhuur van ROEREND goed als privé persoon

StefanJak
Topic Starter
Berichten: 2

verhuur van ROEREND goed als privé persoon

#1 , 14 jul 2015 15:17

Ik werk als freelancer maar ben geen zelfstandige, als ik aan het werk ben werk ik als bediende via een interim kantoor (t-theater-interim voor kunstenaars).
In beschik over een aantal kwalitatieve foto lenzen die ik graag zou willen verhuren (ik gebruik ze zelf niet maar wil ze niet verkopen). IK heb al een aantal keer de vraag gehad.
Kan ik mijn lenzen als privé persoon (en dus niet zelfstandige of zelfstandige in bijberoep) aan een firma of persoon verhuren? Is dit dezelfde regeling als de verhuur van een huis? Moet ik dan gewoon een huurcontract opstellen? Hoe zit het met btw?


bedankt!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 14 jul 2015 15:36

Als je handelingen van een zelfstandige geregeld uitvoert, word je zelfstandige, daar heb je geen keuze in.

BTW kun je voor de vrijstellingsregeling gaan, aangezien de omzet vermoedelijk niet echt hoog gaat zijn.

StefanJak
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 jul 2015 15:54

Dus als privé persoon kan je niets verhuren als ik je goed versta?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 14 jul 2015 20:21

Eenmalig wel, op geregelde basis niet.

Terug naar “Andere”