Wij hebben zoals zoveel mensen eind vorig jaar een vraag voor de renovatiepremie ingediend bij wonen vlaanderen. Bijna 2 maand geleden kregen we dan eindelijk de brief in de bus waarin stond te lezen dat wij ten laatste op 23-05-2015 de uitbetaling op onze rekening zouden krijgen. (dit 7 maanden na de aanvankelijke aanvraag datum) Nu hebben we dit geld nog steeds niet op onze rekening gekregen.
Toen ik belde kreeg ik een hele uitleg over hoe de fondsen op waren en ze bezig waren met verschuivingen binnen de dienst en .... . Toen ik hun vroeg of ze realiseerden dat er mensen zijn die betalingen moeten kunnen doen en afspraken geregeld hadden ten gevolge van de ten laatste datum kreeg ik nogal een gesnouw te horen aan de telefoon. Ik had dan geijverd om mij zo spoedig mogelijk een nieuwe ten laatste datum over te maken via email maar deze heb ik natuurlijk nog steeds niet ontvangen.
Wat kan ik juridisch doen om Wonen Vlaanderen aan te zetten dit bedrag over te maken zoals wettelijk voorzien.
Als wij als burger te laat betalen krijgen wij ook extra kosten aangerekend. Ik moet betalingen doen deze ik niet kan doen en zal hier dus extra kosten door maken.