Wonen Vlaanderen

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

Wonen Vlaanderen

#1 , 27 mei 2015 16:12

Wij hebben zoals zoveel mensen eind vorig jaar een vraag voor de renovatiepremie ingediend bij wonen vlaanderen. Bijna 2 maand geleden kregen we dan eindelijk de brief in de bus waarin stond te lezen dat wij ten laatste op 23-05-2015 de uitbetaling op onze rekening zouden krijgen. (dit 7 maanden na de aanvankelijke aanvraag datum) Nu hebben we dit geld nog steeds niet op onze rekening gekregen.

Toen ik belde kreeg ik een hele uitleg over hoe de fondsen op waren en ze bezig waren met verschuivingen binnen de dienst en .... . Toen ik hun vroeg of ze realiseerden dat er mensen zijn die betalingen moeten kunnen doen en afspraken geregeld hadden ten gevolge van de ten laatste datum kreeg ik nogal een gesnouw te horen aan de telefoon. Ik had dan geijverd om mij zo spoedig mogelijk een nieuwe ten laatste datum over te maken via email maar deze heb ik natuurlijk nog steeds niet ontvangen.

Wat kan ik juridisch doen om Wonen Vlaanderen aan te zetten dit bedrag over te maken zoals wettelijk voorzien.

Als wij als burger te laat betalen krijgen wij ook extra kosten aangerekend. Ik moet betalingen doen deze ik niet kan doen en zal hier dus extra kosten door maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 27 mei 2015 16:19

Als het is zoals de belastingen, kunt u niet veel doen buiten afwachten. Je moet eens opzoeken wat de uiterlijke betaaldatum is (bij belastingen is dat 30/06 van het volgende jaar), daar moeten ze zich wel aan houden of ze zijn u interesten verschuldigd.

Waarschijnlijk is er inderdaad een budget en geld dat er nog niet is, kunnen ze nog niet uitgeven.

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 27 mei 2015 17:12

Ik had ergens gelezen dat dit uiterlijk 7 maanden na aanvraag was. Maar kan dit nergens terug vinden.

Als mijn administratie klopt hebben wij de aanvraag 28-11-2015 op de post gedaan. Indien mijn kennis van tijd correct is wil dit zeggen dat ze uiterlijk 28-06-2015 moeten uitbetalen?

Is er iemand die kan verifieren of de 7 maanden kloppen?


EDIT:

Heb net info teruggevonden op de website van wonen vlaanderen zelf. Als ik juist lees is het 3 maanden voor het verwerken van de aanvraag 1 maand dat er beroep kan aangetekend worden 3 maanden na goedkeuring voor de betaling.

Ik heb geen beroep aangetekend dus ... ? 6 maanden?

http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... atiepremie" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 27 mei 2015 19:25

Ik heb vorig jaar -september- voor mijn zuster ook een dossier samengesteld. Maar toen kreeg ik te horen dat het geen zin had om het dossier nog in te dienen omdat het systeem zou wijzigen : nl. belastingaftrek over meerdere jaren ipv. premie.
Als ik de eerste alinea terug lees op de vermelde site , begrijp ik één en ander niet. Dossiers goedgekeurd voor 30/11 en facturen binnen op 28/2 zouden nog afgehandeld worden. Een aanvraag gepost 28/11 zal mi. niet meer voldoen.
Sta mij toe vraagtekens te plaatsen bij deze case. Wat niet wil zeggen dat de dienst niet de juiste info dient te geven, op een correcte manier.
Eerst afwachten tot eind juni?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#5 , 27 mei 2015 19:52

Ik denk dat je vraagtekens niet relevant zijn. Ons dossier is goedgekeurd en heb al een datum gekregen omtrent de betaling. Alle dossiers opgestuurd voor 01-12-2014 hebben nog recht op het oude systeem.

Terug naar “Andere”