Buitenlandse Debetkaart

goldfinger
Topic Starter
Berichten: 76

Buitenlandse Debetkaart

#1 , 07 mei 2015 21:46

Beste vrienden

Tegen beter weten in heb ik op het internet een debetkaart besteld (prepaidkaart). Nu dat ik de kaart in mijn bezit heb kom ik te weten dat
de oplaadmogelijkheden vermeld op de website niet stroken met de werkelijkheid. Je kan in belgie de kaart niet cash opladen.
Graag had ik de kaart dan ook ongebruikt teruggestuurd. Echter vragen zij hiervoor een vergoeding van 90euro.

Na nader onderzoek (had ik beter voor de bestelling gedaan)
is het een engels/duits bedrijf die er hun hand niet voor om draaien om een Belgisch incassobureau te sturen om het geld te innen.

In welke mate kan een buitenlands bedrijf mij verplichten om de 90e te betalen?

Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 mei 2015 21:49

Met alle wettelijk toegelaten middelen. Binnen de EU even gemakkelijk als in België.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 mei 2015 21:56

wanneer hebt u de kaart ontvangen?

Reclame

goldfinger
Topic Starter
Berichten: 76

#4 , 07 mei 2015 22:02

14 dagen geleden..

berenod
Berichten: 942

#5 , 08 mei 2015 06:02

Aan de hand van de prijs denk ik te weten over welke kaart het gaat.
Je kan deze in België niet rechtstreeks met cash opwaarderen, maar wel via ukash vouchers, dewelke op zeer veel locaties te verkrijgen zijn.

Dit komt uiteindelijk op hetzelfde neer!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 08 mei 2015 07:17

Als het een zuivere prepaidkaart is, waarom dan niet gewoon het saldo dat eropstaat opgebruiken en dat ding in de prullenmand gooien? Of wordt er voor die prepaidkaart een soort 'abonnement' geheven en bent u verplicht ze een tijd aan te houden?

Zal trouwens niet lang meer duren voor er op dat gebied striktere regelgeving komt, dergelijke kaarten (vooral de anonieme die cash kunnen herladen worden) worden vrij frequent gebruikt om zwart geld op te zetten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

goldfinger
Topic Starter
Berichten: 76

#7 , 08 mei 2015 08:44

Als het een zuivere prepaidkaart is, waarom dan niet gewoon het saldo dat eropstaat opgebruiken en dat ding in de prullenmand gooien? Of wordt er voor die prepaidkaart een soort 'abonnement' geheven en bent u verplicht ze een tijd aan te houden?

Zal trouwens niet lang meer duren voor er op dat gebied striktere regelgeving komt, dergelijke kaarten (vooral de anonieme die cash kunnen herladen worden) worden vrij frequent gebruikt om zwart geld op te zetten.

Er wordt een abonnement kost aangerekend van 90 voor de eerste 3 jaar. Na het derde jaar kan je kosteloos opzeggen. Alleen kan ik de kaart niet gebruiken zoals ik gewild had.
De informatie op de website is dan ook misleidend...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 08 mei 2015 08:54

link?

goldfinger
Topic Starter
Berichten: 76

#9 , 08 mei 2015 09:26

Link is even niet mogelijk mod.

Er wordt op de website vermelding gemaakt dat je dat kaart kan opladen met western union of monygram.
Bij beide instellingen vertellen ze me echter dat het niet mogelijk is om bij hun een storting uit te voeren
naar een buitenlands vennootschap.

Terug naar “Andere”