water afgesloten

jinan
Topic Starter
Berichten: 107

water afgesloten

#1 , 15 apr 2015 10:12

Ik heb gezocht maar vind enkel dit van 2013
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ilit=water" onclick="window.open(this.href);return false;
en daar is geen antwoord meer op te vinden.

Een kennis van mij is momenteel afgesloten van de watertoevoer, mag dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2015 10:43

Misschien hebben bevers stroomopwaarts een dam gebouwd?

Een beetje meer duiding bij uw probleem zou misschien een nuttiger antwoord kunnen opleveren.

redak
Berichten: 205

#3 , 15 apr 2015 10:45

werd het water afgesloten omdat de facturen niet betaald werden of omdat de keuring niet gebeurde of ... ?

Reclame

jinan
Topic Starter
Berichten: 107

#4 , 15 apr 2015 10:52

aangezien ik vraag of dat zomaar mag is het toch duidelijk dat dit is omwille van facturen.
In Deurne zitten nog steeds geen bevers, jammer genoeg

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 15 apr 2015 10:53

Uw vraagstelling is zondermeer onduidelijk.

Water kan om verschillende redenen afgesloten worden.

er zitten hier nog altijd geen helderzienden.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 apr 2015 11:03

Betalingsachterstand; werken op straat; niet conforme binneninstallatie; en dan zijn er waarschijnlijk nog een paar
Gaat het over een appartement? een ééngezinswoning?

redak
Berichten: 205

#7 , 15 apr 2015 19:20

niet laten keuren binnen de 2 jaar na aansluiting ?

redak
Berichten: 205

#8 , 15 apr 2015 19:35

op website VMM (Vlaamse Milieu Maatschappij) staat volgende : "Het is belangrijk om altijd op tijd je rekeningen te betalen. Ook rappels of herinneringsbrieven kosten geld. Als dat moeilijk is, kan je altijd een plan voor afbetaling vragen. Bij niet-betaling kan de watermaatschappij vragen aan de LAC (Lokale Advies Commissie) om je water te mogen afsluiten."

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 15 apr 2015 19:41

Misschien zijn de leidingen bevroren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 15 apr 2015 20:00

Misschien zijn de leidingen bevroren.
Met dit weer????? :lol:

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#11 , 15 apr 2015 23:01

Nutsbedrijven voor electriciteir, gas en water mogen niet zo maar de toevoer afsluiten, ook niet bij achterstand facturen. In dat geval wordt , samen met het LAC, onderdeel van het OCMW, een oplossing gezocht. Dat kan over een begeleid afbetalingsplan , al dan niet samen met een budgetmeter. Bij aanhoudende problemen kan een afsluiting er wel van komen. Een voorwaarde is wel dat de abonnee meewerkt. Het is dus heel belangrijk dat een oproep vanwege het LAC serieus genomen wordt en dat men zijn goede wil toont. Een opvolging van het afbetalingsplan is zeker nodig. Maar koppigheid is uit den boze.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 16 apr 2015 09:20

Bij een technisch of gezondheidsprobleem kunnen ze wel onmiddellijk afsluiten. Daar heeft het OCMW of LAC totaal geen uitstaans mee.

fieke0509
Berichten: 188

#13 , 16 apr 2015 10:37

Ik heb zo een vaag vermoeden dat er reeds voorgaande acties/contactnames zijn geweest tussen de waterleverancier en de klant waarvan hier geen sprake gemaakt wordt. Zo is het moeilijk zicht krijgen op de feiten.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#14 , 16 apr 2015 18:16

Bij een technisch of gezondheidsprobleem kunnen ze wel onmiddellijk afsluiten. Daar heeft het OCMW of LAC totaal geen uitstaans mee.
Inderdaad, maar dan is er voldoende en uitgebreide kennisgeving van de maatschappij. En dan is het twijfelachtig dat er slechts één huis in de buurt zou zijn.
Ik denk zoals fieke. Er is reeds meer aan de hand geweest.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#15 , 18 apr 2015 11:09

Ik denk zoals fieke.
Dat is het probleem in dit topic. Er wordt teveel vanuit gegaan dat wij de rest van het verhaal er zelf wel bij bedenken. Als de TS geïnteresseerd is in een fatsoenlijk antwoord, dan moet hij ook maar voldoende info geven om de situatie correct in te schatten.

Terug naar “Andere”