Eigendom wagen

ferbelinda
Topic Starter
Berichten: 2

Eigendom wagen

#1 , 20 dec 2014 21:26

Hoi,

Ik heb een auto gewonnen. Ik heb een kentekenbewijs (beide delen) en verzekering op mijn naam. Dit is alles wat ik heb. Ik heb dus geen factuur. Hoe bewijs ik dat de wagen wel degelijk mijn eigendom is want ik las hier ergens dat je bij verkoop ook de originele factuur moet hebben?

mvg,
Belinda

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 dec 2014 00:02

Er is bij mijn weten helemaal geen verplichting de originele factuur mee te geven bij verkoop.

Diegenen die de auto weggaven hebben de factuur nodig om in te brengen als onkosten.

Misschien kan je een dubbel krijgen ?
Of kopie, of verklaring van de organisatie waarvan je de auto kreeg ?

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 21 dec 2014 20:27

Bij verkoop moet je het inschrijvingsbewijs meegeven aan de koper. Doordat,daar uw naam op.staat is dat uw wagen. Wat is t probleem ? Als je volgens het wettelijk stelsel getrouwd bent is de auto wel van de gemeenschap (dus u beiden)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 21 dec 2014 22:15

Inschrijvingsbewijs is GEEN bewijs van eigendom is enkel een bewijs wie titularis van de nummerplaat is.
De organisatie waarbij de wagen gewonnen is kan u wel een document geven dat u de eigenaar bent gezien zij de wagen hebben aangekocht en daaraan een kopie van de factuur aanhechten en vermelden op dat document.

Terug naar “Andere”