Facturen via PayPal vs Zelf opgestelde Facturen

Anakha
Topic Starter
Berichten: 1

Facturen via PayPal vs Zelf opgestelde Facturen

#1 , 19 dec 2014 14:14

Hey,

Momenteel willen sommige van mijn klanten een factuur krijgen via PayPal en zo betalen, terwijl ik voor anderen zelf een factuur opstel. Als ik zelf een factuur opstel kan ik het factuurnummer kiezer, maar bij een factuur in PayPal gaat dit niet. PayPayl neemt gewoon steeds het volgende nummer.
Bijvoorbeeld:
- Ik maak een factuur via PayPal met nummer 05
- Ik maak zelf een factuur met nummer 06
- Ik moet terug een PayPalfactuur maken, dan zal PayPal OOK nummer 06 aanmaken.

Hoe lost ik dit op?
Kan ik pro forma de zelfgemaakte facturen ook aanmaken in PayPal zonder ze te versturen om ervoor te zorgen dat de nummering daar dan ook klopt?
Dat lijkt me de beste oplossing.

Dankje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AlwaysLearning
Berichten: 25

#2 , 24 jan 2015 00:47

Wij lossen het op door pro forma facturen te maken met een betaallink in. Met die link kom je op vooraf ingevuld paypal betaalverzoek. Daarin wordt dan jouw factuurnummer al meegegeven als referentie (bedrag, naam, adres etc staan er uiteraard ook al in). Lijkt me veel simpeler dan 2 nummeringen te proberen combineren... Ik zou niet inzien waarom de factuur persé van Paypal moet komen als ze toch alle gegevens hebben.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2015 06:54

Waarom een factuur via Paypal???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”