Mastercard betaalt leverancier zonder mijn toestemming

bgoffa2@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 2

Mastercard betaalt leverancier zonder mijn toestemming

#1 , 04 dec 2014 14:24

Beste,

IN het begin van dit jaar huur ik een auto by Hertz Italie en betaal vooraf de afgesproken bedragen.
Ik lever de auto netjes terug binnnen, volgens afspraak.

Na een 2tal weken zie ik een groot bedrag van mijn mastercard afgaan, met de vermelding Hertz Italie. (Er was op de vorige uitgavenstaat het afgesproken bedrag reeds afgehaald)
Na een aantal telefoontjes met Worldline, is het eindverhaal dat zij betalen op elke vraag van Herts omdat ze ervanuit gaan dat dat gerechtvaardigd is.
Worldline gaat er immers van uit dat we een papier getekend hebben waarbij wij alle mogelijke kosten aan de auto vergoeden.

Indien dat niet zo is, moet ik mij in verbinding stellen met Herts Italie.

Op mijn vraag richting Hert, krijg ik geen antwoord. Niet echt abnormaal als ze toch al betaald zijn.

Wat kan ik doen richting MasterCard om mijn geld terug te krijgen?

Alvast bedankt
Mvgr
BG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 dec 2014 17:52

Klacht fraude starten bij Mastercard.

artemis
Berichten: 3294

#3 , 04 dec 2014 18:31

Als u een wagen huurt geeft u gewoonlijk een credit card authorisation als waarborg. Deze waarborg moet dienen voor zaken als schade die niet gedekt is (bv onder de franchise), te weinig brandstof, ...
In het beste geval loopt deze cc authorisation tot op de dag dat u de wagen terugbrengt maar bij meer en meer verhuurders overschrijdt die datum tegenwoordig de datum van inlevering. Iets waar de klant beter op zou moeten letten.

Heeft Hertz uw auto gecontroleerd bij inlevering? Zoja, hebt u een handtekening van hen op uw contract dat de wagen conform werd teruggebracht?
Dan is het een kwestie van zo snel mogelijk van Hertz te weten te komen voor welke reden dit bedrag afgenomen werd, daar hebt u recht op. Dat is de eerste stap. Als Hertz onrechtmatig geld van uw cc heeft afgenomen zal Atos het van hen terugvorderen maar u moet wel de bewijzen kunnen voorleggen.
Indien Hertz Italië niet reageert op uw vraag kan het helpen om Hertz Belgie hiervoor in te schakelen.

PS bij het herlezen van uw vraag zie ik dat het om een autohuur van BEGIN dit jaar gaat. Wanneer hebt u ATos Worldline hierover gecontacteerd? Men moet dit namelijk doen binnen een termijn van 3 of 4 maanden (?) of het is te laat.

Onrechtmatige debiteringen van een cc door autoverhuurders worden doorgaans vlot afgehandeld door de uitgever van uw kaart, maar u moet wel tijdig de juiste stappen zetten, over bewijs beschikken en/of bewijs van schadeclaim van de verhuurder hebben. Als Hertz dat bewijs niet kan voorleggen en u hebt tijdig de juiste stappen ondernomen, dan zou u dat bedrag vrij makkelijk moeten terugkrijgen.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 dec 2014 20:01

Ik huur steeds mijn wagen via een Belgische firma. Is later, in geval van probleem, veel gemakkelijker om afhandelen (geen vertalingen, buitenlandse rechtbank enz...) Heb zo al 2 x een discutie over kosten (Cyprus en Spanje) over bijkomende kosten binnen de maand kunnen oplossen in mijn voordeel.

Terug naar “Andere”