terugkrijgen van verwijlinteresten

Fokker50
Topic Starter
Berichten: 2

terugkrijgen van verwijlinteresten

#1 , 12 nov 2014 17:06

Ik behoor tot de grote Sobelair familie wiens bedrijf in 2004 werd eerst failliet verklaard en daarna in vereffening ging.
Nu, 10 jaar later werd ons het vakantiegeld voor 2004 uitgekeerd, doch vanwege een fout in de administratie, hebben wij dit bedrag in bruto gekregen.
1 week later werd ons gevraagd, per brief, om de belastingen hierop te betalen. Tot zover allemaal correct.
Maar nu komt mijn vraag, hebben wij recht op verwijl interesten? Deze bedragen blijkbaar 5 percent per jaar.
En indien ja, mogen wij die dan van dat bedrag, dat wij moeten terugbetalen, die verwijlinteresten afhouden?
Ergens is dat toch logisch. Wij hebben ons vakantiegeld gekregen van het Sluitingsfonds, die dit geld 10 jaar lang hebben beheerd.
Dus,het sluitingsfonds heeft dan 10 jaar lang interesten opgetrokken,die wettelijk aan de groep Sobelair behoren,of vergis ik mij?
Kan er mij iemand hierover uitsluitsel geven?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 nov 2014 19:53

Belastingen betaal je aan de belastingen en met de verwijlintresten hebben die geen uitstaans.

Fokker50
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 nov 2014 23:27

Volledig akkoord! maar we hebben recht op die verwijlinteresten,en mijn vraag is;hoe krijgen we die?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 nov 2014 06:05

fonds voor sluitingen van ondernemingen heeft toch niks van geld gekregen van sobelair, dus kunnen dat geld toch niet 10 jaar lang beheren?

Terug naar “Andere”