fictieve vraag persoonljike lening.

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

fictieve vraag persoonljike lening.

#1 , 17 apr 2013 17:00

Goeie middag,

Stel:

Een onderhandse overeenkomst tot betaling van 80.000 euro word op papier gezet (zwart geld voor een huis)

Bovenaan staat beschreven dat het geld voor de aankoop van het huis gaat.
Voor de rest is het de geldsom
en geschreven text 30.000 ontvangen en door beide partijen ondertekend.
opgemaakt in 2voud.

Stel nu dat je het bovenste stuk eraf knipt. gedeelte aankoop huis.

Kan dit als lening aanzien worden en terug gevorderd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 17 apr 2013 17:53

Waarom zou je het bovenste stuk eraf knippen?

Voor de rest hangt het ervan af wat er juist beschreven staat.

Franciscus
Berichten: 38771

#3 , 17 apr 2013 18:36

Op een overeenkomst wordt ook onderstelt dat er een plaats en datum opstaan.
Een partij komt met een ingekort stuk en de andere partij heeft het volledige stuk. Gezien beiden originelen zijn.........
Afgeknipt kan maar aangezet ....????

Reclame

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#4 , 17 apr 2013 19:09

andere partij haar gedeelte is verbrand bij verkoop

en bovenste stuk erafknippen omdat het verwijst naar zwart geld voor aankoop woning.

ik weet zelfs niet zeker of ik het nog bezit het document.

wat ik wel weet is dat wij voor meer dan 80.000 zijn afgezet.

Zal s moeten zoeken en bekijken wat er juist beschreven staat.

is er een regel of wet die bepaald dat een overeenkomst op een ongeschonden papier moet staan?

Franciscus
Berichten: 38771

#5 , 17 apr 2013 19:15

Neen, maar gezien contract in aantal exemplaren als partijen + een voor registratie is er dus een volledig exemplaar.
En bij gebruik van een 'verbrand' deel 'kan' andere partij wel zaken aanhalen maar of dat bewijsbaar is zonder het andere origineel deel is betwistbaar.
Mijn bescheiden mening.

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#6 , 17 apr 2013 19:49

wie doet er uitspraak over dergelijke terugvorderingen?

is dit de vrede rechter?

In de veronderstelling dat ze voor ze haar origineel vernietigde geen copij genomen heeft.
Ik vermoed dat een copij, zelfs indien compleet niet word toegelaten omdat er zo gemakkelijk kan gefoefeld worden en dit onmogelijk te bewijzen is dan....

Allesinds is dit toekomst muziek.


Zal uiteindelijk meer dan 100k kwijt zijn dus als ik kan terug krijgen, al is het maar een stukje :s.....

Franciscus
Berichten: 38771

#7 , 17 apr 2013 19:53

Gezien bedrag meen ik dat dit de burgerlijke kamer eerste aanleg zal zijn.

basejumper
Berichten: 4686
Locatie: Diest

#8 , 29 jun 2013 19:17

Zal leuk worden. Overeenkomst voor zwart geld? Een contract dat tegen de wet ingaat is nietig.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5466

#9 , 01 jul 2013 22:30

Is er een compromis of niet ?
Is er ergens een overeenkomst die als verkoopprijs een prijs vermeldt incluis de 80.000€ ?
Gaat de verkoop door of niet ? Als de verkoop doorgaat heb je dan dus eigenlijk als 30.000€ ontvangen op de in de compromis vermelde verkoopprijs ?

Ge hebt u serieus in de miserie gewerkt wetende dat de koper als uw verkoopprijs "marktconform" was de registratie alsnog zal afdokken en jij als verkoper ook wel aan de tand zal gevoeld worden. Als de verkoopprijs véél hoger was dan de "marktwaarde" dan ben je eigenlijk gewoon een stukje "Lotto" misgelopen ...

Ben zelf géén jurist en zelfs een beetje allergisch aan advocaten (met excuus aan zij alhier die het zijn) maar hier zou'k met alle documenten die je hebt een eerste advies vragen over hoe je eventueel alsnog de zaak kunt rechttrekken.

Terug naar “Andere”