uitbetaling erfenis

steriel6
Topic Starter
Berichten: 3

uitbetaling erfenis

#1 , 11 dec 2011 19:07

Ik ben onlangs 18 jaar geworden en men vader is al een aantal jaren geleden overleden. Hij heeft mij een erfenis na gelaten maar heeft in zijn testament gezet dat ik aan dat geld niet aan kan tot ik 25 jaar ben. De erfenis staat op een geblokkeerde spaarrekening.

Is dit wel wettelijk en is er geen manier om dit geld vrij te maken nu dat ik 18 jaar oud ben?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38659

#2 , 11 dec 2011 19:51

En waarom zou dat moeten. Welke juridische argumenten denkt u dat hiervoor in aanmerking komen?

steriel6
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 11 dec 2011 21:28

dus het is niet mogelijk om het geld sneller vrij te krijgen zonder dat ik hiervoor sterke juridische argumenten kan aantonen?

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 12 dec 2011 10:12

ik was alleenstaande moeder en had een testament gemaakt waarin mijn kinderen niet over hun erfenis mochten beschikken tot de leeftijd van 30 jaar. tot dan had ik mijn broer aangesteld als beheerder.

Je hebt dus nog geluk gehad dat uw vader slechts de leeftijd van 25 jaar had vastgelegd. Geloof me vrij: daar zijn redenen te over voor.

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 12 dec 2011 10:46

Eén van de redenen daarvan is, dat je het geld niet via deuren en ramen uitgooit door de aankoop van een dure wagen, zware moto tijdens je studentenleven. Vader ging er waarschijnlijk van uit dat je verder zou studeren na het middelbaar onderwijs en koos er voor dat je eerst zelf enkele jaartjes zou werken om het brood op de plank te leggen i.p.v. dat het geld gewoon op te rapen was.

steriel6
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 12 dec 2011 20:02

het is natuurlijk niet om de volgende redenen waarom graag het geld zou willen. Ik zit nu momenteel in men laatste jaar maar ben van plan om te gaan studeren voor een richting die zeer veel geld kost waar zelfs een studiebeurs bij zal helpen dus ja ...

Terug naar “Andere”