lening aangegaan voor zuster

kaatje30
Topic Starter
Berichten: 2

lening aangegaan voor zuster

#1 , 16 nov 2011 14:58

ik ben 2 jaar geleden een persoonlijke lening aangegaan voor mijn zus met als afspraak dat ze deze zou overnemen na 1 jaar .
ze wil deze nu niet meer overnemen met als gevolg dat ik deze al een jaar zelf aan het afbetalen ben .
ik heb enkele emails waar ze in schrijft deze over te nemen alsook een paar smsen en ze heeft 1maal een betaling gedaan via overschrijving met als mededeling terugbetaling lening .
nu is mijn vraag of ik hier iets aan kan doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 16 nov 2011 15:24

Heeft u deze overeenkomst op papier staan? Indien niet, vormen de mails alvast een begin van bewijs.
Indien u het niet meer onderling kan regelen, is de eerste stap een (gratis) bemiddeling bij het vredegerecht. Als dit niet werkt, kan u een rechtzaak tegen haar starten, en dit bij het vredegerecht of de rechtbank van eerste aanleg, naargelang het bedrag waarover sprake is.

kaatje30
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 nov 2011 16:56

er staat niets van op papier .het gaat over een bedrag van 12000 euro.

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 24 nov 2011 15:09

Dit noem ik echt dom (sorry voor deze uitdrukking) : voor 12.000 € een lening aangaan en niets op papier zetten! Mocht je de stap opnieuw zetten, ik denk dat je dan anders zal handelen.

Alles vormt het begin van een bewijs! Ja zeker, maar wat zal je moeten afdragen aan je advocaat als je eventueel naar de rechtbank wil stappen? Je kan dit niet afhandelen via het vredegerecht. Hiervoor is het bedrag te groot! Dan moet je al naar de Rechtbank van Eerste Aanleg stappen.

goele
Berichten: 7

#5 , 31 dec 2015 13:31

Ik wil de lening anders wel overnemen via een akte van de notaris.

Op die manier bent u niet meer aansprakelijk voor de afbetaling.
Ik word dan de afbetaler.

Hoeveel bedraagt de afbetaling per maand?


mvg

chantika
Berichten: 961

#6 , 31 dec 2015 14:05

Ik zal je jammer genoeg moeten teleurstellen. De lening van 6 jaar geleden is vorige maand juist terugbetaald. (Bron mijn glazen bol)

Terug naar “Andere”