Rechthebbende studietoelage hoger onderwijs

Studietoelagen
Topic Starter
Berichten: 1

Rechthebbende studietoelage hoger onderwijs

#1 , 15 okt 2011 21:21

Hey,

Sorry als dit in het verkeerde forum staat, ik wist niet goed waar dit thuishoort...

Ik vroeg me af wie recht heeft op de studietoelage in het hoger onderwijs. Is dit de student of de ouders?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 15 okt 2011 23:16

Het behoort aan de ouders toe. De studietoelagen worden berekend op het inkomen van je ouders.
OF ... je moet als student alleen wonen, dan komt het toe aan de student.

kristin
Berichten: 204

#3 , 16 okt 2011 13:01

Volgens mij wordt dit op een rekening van de student gestort, al zeker in het hoger onderwijs.
Mijn broer zijn studiebeurs werd wel op ouders inkomen berekend, maar hij kreeg dit op zijn rekening

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 16 okt 2011 17:35

@ Kristin

Je hebt gelijk! Zie onderstaande link:

http://www.ond.vlaanderen.be/studietoel ... 1-2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

We hebben nooit studiebeurs kunnen trekken voor onze kinderen, vandaar dat ik het vreemd vond dat de student in het Hoger Onderwijs hier recht op had. Ik was altijd van mening dat het toekwam aan de persoon, die voor het onderhoud van de student zorgde.

Terug naar “Andere”