Sovabiliteit na trekken gegevens opvragen van bankrekenning

Dieter215
Topic Starter
Berichten: 1

Sovabiliteit na trekken gegevens opvragen van bankrekenning

#1 , 13 jul 2011 23:56

Kzal beginnen met begin een tijdje geleden had ik aan een fammielid (hij was bijna als een vader voor me) een som geld uitgeleend met de bedoeling om met die som een appartement te bouwen (dan was die leninng automatisch afbetaald).contract details rentelooze lening , contract kon verbroken worden indien aangetoond kon worden dat er geen activiteit was,of als er na 5 jaar nog steeds geen gebouw stond.Hoe dan ook tijd gaat voorbij 4 maand 8 maand 16 maand 24 maand en ik krijg steeds hetzelfde te horen als ik hem naar het project vroeg.Het lijkt maar niet vooruit te gaan en zoals iedereen weet wordt het in de vastgoed wereld niet goed koper en zeker niet met een renteloze lening.Op een bepaald moment stel ik een contract wijzeging voor die mij eventueel wat indekt indien het gebouw in kwestie er niet zou komen.Daar werd niet op in gegaan.Dan erachter gekomen dat de papiermolen voorloopige verkoops overeenkomst niet in orde was.Dan toen een advocaat geraadpleegt die zij dat ik muurvast bleek te zitten met dat contract tot dat termijn verstreken was (dus geen geld terug voor die 5 j).Ik Vermoede toen dat hij dat geld(2 x xxx xxx euro1xvan mijn pa 1x van mezelf) (misbruikt)gebruikt had omdat hij minder zou moeten gaan lenen hebben of als cash buffer voor de verhuis van zijn bedrijf.Dat heeft me emotioneel veel leed bezorgd en onzekerheid zelfs een depressie aan overgehouden.EEn deel van die onzekerheid kwam door het feit dat ik niet wist of er nog geld was.Had ik toen de Rekenning gegevens kunnen opvragen van het betreffende bedrijf/famielielid? zou ik nu als alles in orde gekomen is de gegevens van toen nog kunnen opvragen? zodat mijn vermoeden van toen bevestigd of ontkracht zou kunnen worden.Doordat het familie is blijft het deels belangrijk om te weten of men mij in zekere zin misbruikt heeft dit in verband met eventueel erfenis(eventueel te schrappen uit erfenis) door het simpele feit dat ik op dit moment nog ongehuwd/geen kinderen heb.En in het leven kan het soms snel gaan/snel gebeurd zijn.

(wat zegt de wet over het controleren van de sovabiliteit van een ander zijn rekenning? aan welke punten moet voldaan worden om de gegevenste kunnen opvragen?)

Dank bij voorbaad
groetjes dieter

ps ik hoop dat ik dit onder de juiste topic geplaatsts heb

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 14 jul 2011 00:45

U kunt geen gegevens mbt de bankrekening van een derde opvragen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38737

#3 , 14 jul 2011 13:57

Nu misbruik is wel strafbaar het geld voor iets anders gebruiken dan voor het doel.
Het geld moet er dus nog wel staan.
U kan van de firma wel de balansen raadplegen via kruispuntbank ( ondernemingsnummer) en dan naar NBB onderaan en dan balansen

Reclame

Terug naar “Andere”