misbruik bankprivileges

bank
Topic Starter
Berichten: 1

misbruik bankprivileges

#1 , 23 jan 2011 13:34

Ik ben kwaad op een familielid dat bij een bank werkt. Hij/zij heeft misbruik gemaakt van zijn/haar functie door op mijn rekening te kijken zonder dat ik daarom vroeg. Ik ben uitermate kwaad en vind dit een schending van mijn privacy (het is overigens meerdere keren gebeurd en hij/zij schijnt maar niet van zijn fouten te leren). Ik zou deze persoon graag willen aanklagen maar hoe gaat dat in zijn werk?

Gr.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38683

#2 , 23 jan 2011 14:27

Ombudsdienst banken
klantendienst zijn bank
of audit/intern toezicht van zijn bank eventueel via regio directeur.
Men kan op de bank traceren wie een rekening heeft bekeken login van personeel

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 28 jan 2011 20:43

De bankiers kunnen in alle rekeningen kijken van hun cliënten. Dit heeft ook voordelen. Ben je een zeer goede cliënt en ga je toevallig door een onaandachtzaamheid in het rood met je rekening, dan wordt je vriendelijk opgebeld met de vraag of ze dit kaskrediet mogen aanvullen.
Eén goede raad die ik je wil geven: met familie moet je niet handelen, maar wandelen.
Eén simpele oplossing: stap met je centjes naar een andere financiële instelling toe.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 29 jan 2011 01:07

Eén goede raad die ik je wil geven: met familie moet je niet handelen, maar wandelen.
Waarheid als een koe
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

basejumper
Berichten: 4656
Locatie: Diest

#5 , 04 feb 2011 20:34

Beste,

Toch wel iets complexer dan creatief schrijft. Een bankier heeft enkel het recht om bankinformatie op te vragen van zijn eigen klanten, en hij moet daar ook een aanvaardbare reden voor hebben. Indien je klant bent in het kantoor van je familielid is het maar evident dat die zijn taak als bankier ook voor jou waarneemt. Als hij echter werkt in een kantoor waar jij geen klant bent, heeft hij absoluut geen recht om die raadplegingen te doen. Zoals Franciscus meldt dus best doorgeven aan zijn hiërarchie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”