bankrekening

nordic walker
Topic Starter
Berichten: 9

bankrekening

#1 , 21 jan 2011 20:01

Mijn ex en ik staan aan het begin van wat volgens mij één bittere (v)echtscheiding word? Ik ben nu tot mijn grote verbazing erachter gekomen dat ze onze gezamelijke rekening heeft leeg gehaald in na dat ze eerder al het zelfde had gedaan met de spaarrekening. Ergens heb ik wel iets dat ze mijn deel wel terug geeft maar zit nu wel op droog zaad en kan geen kant uit.

Zijn de dingen die ik hier voornoem strafbaar? Of kan zij zomaar eenzijdig alles doen en regelen? Ik vrees dat als ik dit blauwblauw laat ik nooit nog iets ga zien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 jan 2011 20:10

Zijn jullie gehuwd? Met welk huwelijksontract?
Wat heeft ze met het geld gedaan?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nordic walker
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 21 jan 2011 20:17

Zijn jullie gehuwd? Met welk huwelijksontract?
Wat heeft ze met het geld gedaan?
We leven samen doormiddel van één geregistreert samenlevingscontract wat we bij de gemeente hier hebben laten vastleggen. Het lijkt mij frapant dat dergelijke dingen zomaar kunnen en vrag mij af hoe één rechter reageert op dergelijke feiten.

Reclame

nordic walker
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 21 jan 2011 20:19

Zijn jullie gehuwd? Met welk huwelijksontract?
Wat heeft ze met het geld gedaan?
We leven samen doormiddel van één geregistreert samenlevingscontract wat we bij de gemeente hier hebben laten vastleggen. Het lijkt mij frapant dat dergelijke dingen zomaar kunnen en vrag mij af hoe één rechter reageert op dergelijke feiten.
Ben straks gaan zien op de kredietinstelling en zag daar dat ze het geld heeft versluist naar één rekening van haar waar ik geen weet van had

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 21 jan 2011 20:27

maar zit nu wel op droog zaad en kan geen kant uit
Blijkbaar is dat zaad dan nog niet zo droog...
Indien ze dat zonder reden heeft gedaan zou ik haar via een advocaat aanmanen het terug op de rekening te storten voorafgaand aan een eerlijke verdeling van de gemeenschappelijke gelden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nordic walker
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 21 jan 2011 20:34

maar zit nu wel op droog zaad en kan geen kant uit
Blijkbaar is dat zaad dan nog niet zo droog...
Indien ze dat zonder reden heeft gedaan zou ik haar via een advocaat aanmanen het terug op de rekening te storten voorafgaand aan een eerlijke verdeling van de gemeenschappelijke gelden.
Maar als ze niet wil is het dan ook maar of heb ik het verkeert? En dat dit hele zaakje advocatenvoer word begint mij ook heel stilletjes duidelijk te worden

Franciscus
Berichten: 38683

#7 , 21 jan 2011 21:50

Ik vrees er voor ... in feite weet ik het zeker.
Via advocaat.... enz enz haar rekening laten blokkeren.
Zorg dat je mininaal de rekeninguittreksels hebt.
PS uw loon dadelijk via een andere rekening laten lopen.
Opletten met uw vaste betalingen.

Terug naar “Andere”