tante is medeschuldenaar

eleonora
Topic Starter
Berichten: 14
Locatie: oostende

tante is medeschuldenaar

#1 , 13 apr 2010 16:10

in mijn vorige tekst stond dat mijn nonkel borg stond,maar deze is geen waar,mijn tante heeft blijkbaar getekend toen.zij is dus medeschuldenaar,doordat de bevoegde mensen geen sporen vinden van die tante(terwijl ik wel sporen heb)komt het hele bedrag naar mij toe om af te betalen,wat zou ik kunnen doen
feitelijk :wij hebben ik sta als eigenaar van die persoonlijke lening en mijn tante mede-eigenaar(medeschuldenaar)
wat kan men doen zodat het bedrag dat nog moet betaald worden of geleend is,te delen door 2
kan dit met een bemiddelaar,of advocaat,moet ik zelf bewijzen verzamelen ofz...
mvg
graag jullie mening en/of antwoord
wij zijn gelukkig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 13 apr 2010 16:36

Bedoel je nu dat jij de borgsteller wil doen opdraaien voor jouw lening?

Als jij de lening bent aangegaan en je tante staat borg voor de lening, dan is het in de eerste plaats nog altijd aan jou om de lening verder af te betalen. Mocht jouw tante op een of andere manier worden aangesproken, dan kan jouw tante dat geld later van jou terugvorderen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 13 apr 2010 17:29

De ontlener en de borgsteller zijn hoofdelijk verantwoordelijk voor de terugbetaling van de lening. Dat houdt in dat de schuldeiser de totaliteit van de uitstaande schuld, desgevallend verhoogd met verwijlintresten en boetes, mag innen bij eender welke van deze personen.
De ontlener kan bijgevolg nooit aan het voldoen van zijn schuld ontsnappen: ofwel betaalt hij rechtstreeks aan de lener-schuldeiser, ofwel betaalt hij terug aan de borgsteller indien die in zijn plaats zou hebben betaald.
De ontlener kan dus nooit aan de terugbetaling van zijn schuld ontsnappen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

wanton
Berichten: 9895
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 13 apr 2010 18:33

Beste Eleonora ,

zo zie je maar welke problemen je op je schouders haalt als je voor iemand anders een lening aangaat.
De bank weet zo iets natuurlijk niet. Jij bent de schuldenaar en jij wordt verwacht te betalen. Als dit niet snel opgelost raakt , ben jij de 'slechte' debiteur. Jij komt op de zwarte lijst en zult jaren problemen krijgen ( of al hebben) om nog ergens iets te kunnen lenen. Want uw dossier van slechte betaler draag je lang mee.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”