sociale bijdrage (klopt deze ontvangen rekening?)

ondernmr
Topic Starter

sociale bijdrage (klopt deze ontvangen rekening?)

#1 , 30 okt 2009 17:37

Beste leden

Ik ben midden juni 2009 met mijn zaak gestart, en ontving in augustus de eerste rekening voor de sociale bijdrage. Deze bedroeg 600+ Euro, en heb deze onmiddelijk betaald.

Nu eind oktober ontving ik een nieuwe rekening, maar deze keer het dubbele.

Mijn vraag is dan ook of dit klopt. Ik zou deze binnen ongeveer 2 maanden moeten betalen.

Als iemand dit eens kan toelichten, want nam aan dat ik steeds hetzelfde bedrag zou krijgen.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xavve

#2 , 19 nov 2009 14:43

Ik denk van wel. RSZ-bijdrage is per kwartaal. jan-maart;april-juni;
juli-september;oktober-december.Die eerste 600 is voor het kwartaal
april-juni en aangezien ik niet lees dat je RSZ hebt betaald voor
juli-september denk ik dat die 1200 is van de 2 resterende kwartalen van dit jaar namelijk 600 x 2=1200.
Graag volgende nog zeggen:als beginnende zelfstandige moet je min 600 euro RSZ-bijdrage leveren maar deze bijdrage wordt herberekend na 3 jaar namelijk 25 % ( te betalen in 4 kwartalen)van je loon. Verdien je nu meer dan 9600 verwacht je dan maar binnen aantal jaar aan deze aanpassing die ook binnen de gestelde termijn moet betaald worden.
groetjes

ondernmr
Topic Starter

#3 , 11 feb 2010 02:17

Mijn reactie komt misschien laat, mijn excuses hiervoor :oops:

@xavve
Het klopt wat u daar post. Bedankt voor de nuttige informatie!

Reclame

Terug naar “Andere”