iemand op mijn adres zetten

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

iemand op mijn adres zetten

#1 , 22 nov 2023 10:11

Discussie met echtgenoot. Echtgenoot heeft vroeger relatie gehad en de zoon ziet hij nu nog steeds. Hij is niet de echte vader, maar zoon aanziet hem echt als echte vader. Sinds een dik jaar werkt hij, omdat hij minimum loon heeft krijgt hij ook nog sociale voordelen (verhoogde tegmoetkoming openbaar vervoer, kosten ivm dokter, ....). Woont samen met zijn moeder die een invaliditeits-uitkering heeft. Omdat hij nu werkt, krijgt moeder minder uitkering en zal moeder een personenbelasting moeten betalen van enkele 1000-en euro's.

Nu is het idee van mijn man dat als hij niet meer op adres van moeder woont, dat moeder er financieel beter zal bij varen. Mijn man zou hem hier willen komen laten wonen. Ik zie dit niet zitten, want ik kan me al inbeelden, die zoon maakt schulden dan komt deurwaarder hier wel aankloppen. Of anders, je kan niemand zomaar van je domicilie-adres schrappen. Wat kunnen nog andere gevolgen zijn?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2023 11:35

Dit is ronduit domciliefraude en dus verboden. Het is immers een poging om door een valse domicilie iemand aan een hogere sociale uitkering te helpen. Als zoon is afgeschreven zal moeder gerechtgd worden op het bedrag alleenstaande, terwijl ze waarschijnlijk het bedrag met gezinslast genoot. De domicilie van de zoon moet daar staan waar hij feitelijk verblijft.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”