Persoonlijke lening aan vriend

loma
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke lening aan vriend

#1 , 03 mar 2023 18:47

Enige tijd geleden heb ik een persoonlijke lening gedaan aan een vriend. Alles netjes genoteerd op een overeenkomst, beiden getekend en gewoon het termijn van 4 maanden afwachten tot betaling. Toen het termijn daar was kon hij blijkbaar niet betalen. Echter stond er in het contract dat indien het bedrag niet tijdig werd betaald ik mijn vriend 2 aangetekende schrijven moet sturen om een ingebrekestelling vast te leggen. Misschien naïef van mij maar gezien "alles wel in orde komt" het antwoord was heb ik dit niet gedaan. Nu zijn we geruime tijd verder en heeft hij enkel 40% van het bedrag terugbetaald. De contractuele interest loopt ondertussen serieus op.
Heb ik in mijn eigen leder gesneden door niet die aangetekend schrijven uit te voeren of valt er nog iets aan te doen. Gezien de "zogezegde" vriend niet meer aan die titel voldoet.

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2023 06:03

Wettelijke intrest stelt momenteel niet veel voor.

Als jullie een hogere contractuele interestvoet overeengekomen zijn, waren jullie het ook eens over de voorwaarden daartoe. U was hiermee akkoord maar hebt deze niet gevolgd.

Doe het bij deze dan, om de intresten toch minstens vanaf nu te laten starten. Ga er niet weer vanuit dat het al te laat is en nu wel snel betaald zal zijn, of u staat hier volgend jaar opnieuw met dezelfde vraag.

Reclame

Terug naar “Andere”