Persoonlijke lening met ex partner

Thomas92j
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke lening met ex partner

#1 , 17 dec 2020 16:00

Hoi,

Hopelijk kan iemand mij raad geven. Ik licht hieronder de situatie kort toe:
Samen met ex partner een persoonlijke lening aangegaan. De helft hiervan werd gebruikt om in vastgoed te investeren, de andere helft had mijn ex partner 'nodig'.
De helft van de lening is inmiddels afgelost omdat ik het vastgoed stuk heb gekocht.

Echter zijn wij beide contractant, dus we zijn beide verplicht in te staan voor het aflossen van de lening. Natuurlijk heb ik de helft van dat geld nooit gezien, dus hebben mijn ex partner en ik afgesproken dat ie dat verder gaat afbetalen. Dat hebben we ook op papier vastgeleged (geen notaris), beide ondertekend met datum en handtekening.

De situatie is nu zo dat mijn ex partner werkloos is (krijgt wel een uitkering) maar betaalt voorlopig de lening niet, en uiteraard met 1001 excuses. Ondertussen ben ik de lening al 6 maanden aan het afbetalen en heb ik geen cent gezien.

De vraag is dus, kan een vrederechter mij hiermee helpen? Wat als ik naar een advocaat ga? Maak ik uberhaupt een kans? Dat desolaridatie op dit moment niet gaat, dat weet ik. Ik gun mijn ex partner ook alle tijd om het terug te betalen, dus ik dacht dat een vrederechter eventueel kan helpen?

Indien ik in deze situatie een iets kan bereiken, dan neem ik uiteraard ook graag verdere stappen.

Dank.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding