Geblokkeerde rekening

moneykraker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Geblokkeerde rekening

#1 , 13 dec 2020 23:40

Ik had bij mijn vorige vriend schulden, na lange tijd niet te kunnen betalen, heeft hij een deurwaarder ingeschakeld. Ondertussen ben ik heel ziek geworden en komen we ook terug goed overheen. Daarom heeft mijn toenmalige vriend besloten om deze zaak stop te zetten en onder elkaar af te handelen. Zijn advocaat heeft de deurwaarder daarvan op de hoogte gebracht, maar deze heeft er geen oren naar. Op 1 oktober wordt mijn auto in beslag genomen en verkocht. Van dat bedrag heeft deurwaarder zijn loon afgetrokken. Sinds vorige week is mijn rekening volledig geblokkeerd en kan ik geen betalingen of afhalingen van geld meer uitvoeren. Ik kan zelf niets van geld afhalen om een brood of inkopen te doen. Ik heb mij ingelicht via de bank instelling en daar bevestigen ze dat het om dat dossier gaat. Ondanks alles heb ik tot nog toe geen enkele briefwisseling mogen ontvangen. Ik vraag mij af of dat wel mag. Is er hier nog iemand in deze situatie? En wat kan ik hier aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 14 dec 2020 08:41

Er klopt iets niet aan dit verhaal: een deurwaarder kan niets doen zonder gerechtelijk vonnis, behalve optreden als incasso.
Als deze je auto in beslag zou nemen, je rekening blokkeert, dan is er dus een vonnis geweest, lijkt mij, en dat is dan bindend.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 dec 2020 10:42

Er klopt iets niet aan dit verhaal: een deurwaarder kan niets doen zonder gerechtelijk vonnis,
Toch wel beslag onder derden heeft men GEEN vonnis nodig

Dit is bewarend beslag dit kan opgelost worden door deze deurwaarder zelf.

Word toegepast door leveranciers die niet betaald worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”