Volmachthouder misbruikt rekening van zijn moeder

Rita - Frieda
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Volmachthouder misbruikt rekening van zijn moeder

#1 , 23 sep 2020 17:20

Mijn broer heeft, ondanks er nog 1 broer en 4 zussen zijn, sinds de dood van vader in 2002 alléén de volmacht verkregen op de rekening van moeder. Doordat moeder ondertussen 98 is, niet dement maar toch minder alert, vragen we reeds verschillende jaren inkijk of klaarheid over haar financiële toestand. Mijn broer wil dit duidelijk niet en heeft op nog geen enkel moment transparantie gegeven over de verrichtingen, laat staan de stand van de rekening. Dit wekte wel argwaan en daardoor heb ik sinds 3/9 een app geïnstalleerd om in het geheim de verrichtingen te kunnen volgen. Op 1/9 werd ons moeder opgenomen in het ziekenhuis en op 3/9 werd er 500 euro OVERGESCHREVEN NAAR ZIJN REKENING met vermelding "cash geld om aan moeder te geven". Ik heb bewijs door een opgenomen telefoongesprek dat mijn moeder geen geld gevraagd heeft en dat er thuis nog voldoende geld lag. Nu ze terug thuis is hebben we 200 euro laten afhalen. Er werd weer 300 euro overgeschreven naar zijn rekening met "cash geld om aan moeder te geven" maar er werd slechts 200 afgeleverd bij haar. Dit wil zeggen dat er op 3 weken tijd 600 euro "verdwenen" is van de rekening. Telkens met de melding "cash geld voor moeder". Aankoop radio bvb gebeurde met zijn persoonlijke kaart en werd overgeschreven van haar rekening naar hem. Heeft hij normaal geen "volmacht-bankkaart"? Nu gaan we met de bankkaart en pc verder uitpluizen wat er nog allemaal verdwenen is. Mijn vraag is hoe de normale procedure verloopt om hem hiermee te confronteren en hopelijk nog wat geld te kunnen recupereren.... Klacht bij de politie? Via advocaat? Wat doen we eerst? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 23 sep 2020 17:26

Ik zou alvast heeeeel voorzicht zijn in wat u zegt want dit:

" Dit wekte wel argwaan en daardoor heb ik sinds 3/9 een app geïnstalleerd om in het geheim de verrichtingen te kunnen volgen. "

is strafbaar....

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 23 sep 2020 17:46

Ik vrees dat alleen uw moeder stappen kan zetten om haar geld "te recupereren" zoals u dat noemt.

Klapke doen met la mamma :) ?

Reclame

Terug naar “Andere”