Aangetekende zending niet ontvangen, nu deurwaarder op mijn dak

Kasparov
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aangetekende zending niet ontvangen, nu deurwaarder op mijn dak

#1 , 16 sep 2020 17:26

Na drie jaar op rij de Vlaamse zorgverzekering niet te hebben betaald, heb ik een boete van 250 euro aan mijn been. Ik wist ten eerste niet wat "de Vlaamse zorgverzekering" was en al zeker niet dat ze verplicht is. Dat is dan ook de reden waarom ik ze in het verleden nooit betaald heb. Ik ging er nl,. van uit dat dit één of andere obscure verzekeraar was die de mensen wat wilt aansmeren. Bon, nu ben ik wijzer geworden. Ik kreeg nl een deurwaarder aan de deur die me het verschuldigde bedrag vroeg, plus 250 euro boete plus deurwaarderskosten. Een grap van meer dan 600 euro! Op de website van de Vlaamse zorgverzekering staat echter dat zij steeds eerst een aangetekend schrijven sturen alvorens een deurwaarder in te schakelen. Wel ik heb geen aangetekend schrijven ontvangen. Bij de Contactservice van de Vlaamse zorgverzekering schiep men me af door te zeggen dat ik alles maar met de deurwaarder dien te regelen. Bij het deurwaarderskantoor, aan wie ik de achterstallige premies reeds betaald heb, 153 €, blijft men aandringen dat ik ook de boete en de deurwaarderskosten zou betalen. Vraag: kan men mij verplichten dit te betalen, wanneer zij mij geen bewijs van ontvangst van de aangetekende zending kan voorleggen? Ze hebben me nl enkel een verzendbewijs opgestuurd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2020 17:54

normaal krijg je eerst een brief dat je dit moet betalen, en pas erna krijg je een aangetekende brief, ik vrees dat je zeker de deurwaarders kosten zal moeten betalen, anders ga je het nog eens oplopen en deze bedragen verdubbelen snel bij de deurwaarder, een aangetekende zending bij niet afhaling word gezien als gelezen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 16 sep 2020 18:26

Traanjes drogen, betalen en verder leven. Tegenspartelen maakt het alleen maar duurder. Zorgverzekering is al meer dan 10 jaar een verplichte verkapte belastingsverhoging.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 sep 2020 18:30

En in het vervolg de pers lezen en naar de media kijken.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 16 sep 2020 19:02

Staat nochtans in de eerste brief die u hebt gekregen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 sep 2020 22:22

:mrgreen: De Vlaamse Sociale Bescherming is zeker geen verkapte belastingverhoging.Integendeel. Het is een kostprijs van 53 euro per jaar dat een voordeel van 130 euro per maand kan opleveren. Zelfs de Kaaimaneilanden kennen zulke grote voordelen/winsten niet.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 sep 2020 22:33

Vraag: kan men mij verplichten dit te betalen, wanneer zij mij geen bewijs van ontvangst van de aangetekende zending kan voorleggen? Ze hebben me nl enkel een verzendbewijs opgestuurd.
Als een kennisgeving per aangetekend schrijven moet gebeuren, dient de verzender enkel het bewijs te leveren dat hij dit schrijven aan de post heeft overhandigd (Cassatie 25/09/2014). Het bewijs van ontvangst moet dus niet worden voorgelegd.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

LeenW
Berichten: 12825

#8 , 16 sep 2020 22:44

U kunt via de verzendmelding zelf de zending traceren en zo zien wat er is misgegaan.

Kasparov
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 sep 2020 13:43

Bedankt allen voor uw reacties.

Terug naar “Andere”