Abattement Brussel. Geen vol eigendom

Vdl.jasper
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Abattement Brussel. Geen vol eigendom

#1 , 21 jun 2020 22:59

Beste,

Bij aankoop van een eerste woning in Brussel samen met mijn vriendin bekijken we de optie om niet samen te kopen, zodoende elk een keer het abattement te kunnen benutten.
Even verduidelijken met volgend scenario:

Stel dat we nu een appartement kopen op mijn naam, daar vijf jaar wonen (ik samen met mijn vriendin, ongetrouwd) en vervolgens kopen we een appartement/woning op naam van mijn vriendin. De eerste woning verhuur ik.
Dan hebben we elk recht op het abattement?

Is dit dan niet interessanter dan samen het appartement te kopen 50/50 eigendom. Dan hebben we bij onze volgende aankoop 50/50 beiden geen recht meer op het abattement. Of is daar toch nog een optie, aangezien het geen 100% eigendom is?

Alvast bedankt voor jullie raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 22 jun 2020 12:56

Voor zover ik de brusselse regels begrijp kan dit inderdaad mits je elk apart natuurlijk voldoende verdient om apart een lening te krijgen en je niet gehuwd bent noch wettelijk samenwoont. Je bent dan juridisch alleenstaand.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 22 jun 2020 14:42

En of dat systeem binnen vijf jaar nog bestaat, kan je altijd navragen op mijnglazenbol.be :D

Reclame

Terug naar “Andere”