Beleggen/traden met andermans geld

Jayvincka
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Beleggen/traden met andermans geld

#1 , 18 jun 2020 22:44

Heren en dames op dit platform,

Samen met een zakenpartner traden wij al een aantal jaren op verscheidene online platformen (licensed brokers). Elk met zijn eigen geld.

Dit is een vrij gunstig gegeven.

Meer en meer krijg ik de vraag van derden om hun geld te gaan investeren. Daarom bekijken we om dit in een wettelijk kader te plaatsen. We kwamen al snel bij de FSMA terecht. Dit lijkt allemaal wel enorm omslachtig (al snap ik dit wel). We willen ‘simpelweg’ parttime dit opstarten.

Is hier een andere manier voor om dit wettelijk te doen zonder een vrij groot bedrijf op te starten met een vrij hoog kapitaal.

Ik snap dat een aantal mensen de nood zullen voelen om mij te wijzen op het feit dat dit geen slim plan is. Ik begrijp u bij deze al volledig, maar dat is niet mijn vraag.

Alvast bedankt!

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 18 jun 2020 23:22

Het is geen slim plan, en net daarom moet de wetgever beschermingen inbouwen. Voor u, maar vooral voor de consument. Zonder de FSMA vergunning zal het niet lukken. Het kan namelijk echt niet de bedoeling zijn dat iemand dit zonder enige controle kan doen.

Jayvincka
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2020 23:58

Ik begrijp uw reactie volledig en bedank u ook daarvoor.

Reclame

Terug naar “Andere”