2 volmachten op 1 rekening

TsuNami@1234
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

2 volmachten op 1 rekening

#1 , 31 okt 2019 15:11

dag allemaal.

mijn schoonmoeder en haar broer hebben beiden een volmacht op een rekening van een 3de broer , deze die zit in een woonzorg centrum en niet meer instaat om zelf te beslissen , nu de vraag , de 2de broer mede volmachthouder steelt geld van de rekening en mijn schoonmoeder stelt de vraag of ze er iets tegen kan beginnen ? kan deze volmacht geanuleerd worden zo ja wat zijn de stappen ?

mvg H.E
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 31 okt 2019 19:28

Als ze daar behoorlijk zeker van is, kan ze proberen of de bank de volmacht wil stopzetten, met opgave van de reden waarom, en zoveel mogelijk bewijzen wat er afgehaald is.

Maar normaal moet die vraag van de rekeninghouder zélf komen ... en dat kan dus niet.

Aangezien het volgens haar om diefstal gaat, kan een klacht bij de politie ook.

Volmacht wil niet zeggen dat men zomaar eender wat kan doen.
Volmachthouder dient ook verantwoording af te leggen.



Bij Vrederechter een bewindvoerder voor de 3de broer laten aanstellen.
Binnen familie (heeft 3de broer kinderen of zo ?) ... maar dat kan nu moeilijk liggen.
Ofwel een professionele bewindvoerder (advocaat, en dat kost dus €€€).

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 31 okt 2019 23:01

De bank kan zomaar niet op vraag van derden volmachten schrappen. Dat is dus nonsens.
Als iemand overtuigd is van misbruik is er maar 1 weg. Via de Vrederechter.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 01 nov 2019 09:03

De bank kan zomaar niet op vraag van derden volmachten schrappen.
De vraag komt niet van zomaar een of andere derde.
De vraag komt van een volmachthouder op de rekening die misbruik door een andere volmachthouder vermoedt.
In een situatie waarin de rekeninghouder zelf geen enkele controle kan uitoefenen op zijn rekening.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 nov 2019 10:09

Ik treed Basejumper bij. In zulke situaties is het inderdaad aangewezen om een bewindvoerder te laten aanstellen door de vrederechter. Tegelijkertijd kunnen jullie dan een vertrouwenspersoon voorstellen aan de vrederechter. Beiden kunnen een familielid zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 04 nov 2019 11:56

En uiteraard aangifte bij politie. Te bewijzen met de rekeninguittreksels - originele bij hebben en een kopie afgeven.

Terug naar “Andere”