Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

rand0m
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aanrekenen ipv factureren: interessanter?

#1 , 29 okt 2019 16:22

Beste allemaal

Ik ben net een eenmanszaak opgestart (herstellen van smartphones) en zit met wat vragen omtrent factureren/aanrekenen.

Aan andere bedrijven moet ik zoiezo factureren, dus tot daar geen probleem.
Maar de vraag is nu, maak ik voor mijn particuliere klanten ook een factuur? Of stuur ik een aanrekening? Wat is er interessanter? Kan ik voor de gemakkelijkheid niet alleen maar facturen maken?

En wat moet er verplicht op een aanrekening staan? Kan ik mijn factuur-layout gebruiken en het gewoon een aanrekening noemen?
Moet ik deze ook bewaren?

Internet geeft hier geen duidelijke antwoorden op.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rand0m
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2019 13:40

Iemand?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 31 okt 2019 13:44

Bedrijfsbeheer gevolgd????

Reclame

rand0m
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 nov 2019 22:23

Bedrijfsbeheer gevolgd????
Neen.
Anders zou ik het waarschijnlijk wel weten en de vraag dus niet stellen.

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 04 nov 2019 23:07

Factureren kan, maar maakt het administratieve gedeelte een pak zwaarder dan gewoon met dagontvangsten werken. Zeker als een boekhouder uw aangiften doet, begint dat door te tellen.

Alle boekhoudkundige documenten moeten bewaard worden.

GB2702
Berichten: 232

#6 , 05 nov 2019 09:57

Bedrijfsbeheer gevolgd????
Het is inderdaad interessant om bedrijfsbeheer te volgen en als toekomstig Boekhoudkundig medewerker vind ik het jammer dat het niet meer verplicht is. Maar zoals Leenw schrijft is het werken met facturen arbeidsintesiever en voor particulieren niet echt nodig. Een dagontvangsten boek is dan gemakkelijker.


Terug naar “Andere”