Opleiding betalen met kmop , als zelfstandige in bijberoep zonder inkomsten te hebben

Mieke1405
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opleiding betalen met kmop , als zelfstandige in bijberoep zonder inkomsten te hebben

#1 , 07 sep 2019 21:01

Beste ,

Er is een opleiding die ik heel graag wil doen, maar die ik echter niet kan betalen.
Nu stelt men vanuit het opleidingsinstituut meermaals voor om via KMOp te werken.
Ik ben daar een totale leek in !
Ik heb geen ambitie (voorlopig) om het beroep als zelfstandige te doen, ik zie wel na het eerste verdiepingsjaar. Op termijn wellicht wel.

Onderstaand een stukje tekst uit de mail. Ik zou dus niet actief werken komende jaren als zelfstandige in bijberoep,maar kan dat wel na 4j opleiding.
Wat als ik het aanvraag en na 1 jaar terug stop, geeft mij dat problemen met de belastingen ?
Als ik de 4 jaar volg en ik heb die 4 jaar lang nog geen bijberoep actief, maar na de opleiding wel, kan dat problemen geven bij controle ?

Ik heb nooit eerder op dit soort manier een opleiding gevolgd (met kmop) Waar moet ik allemaal aan denken ?

Alvast bedankt !

tekst uit mail :
We blijven de optie om zoals vele andere opleidingen in Vlaanderen momenteel, open te houden, dat je zelfstandige in bijberoep zou worden (dit is te verantwoorden omdat onze opleiding tot een beroep mogelijks als zelfstandige opleidt. Toch als je stopt na jaar 1, kan je ook het statuut stoppen). Je hoeft geen activiteiten te doen tijdens je opleiding als zelfstandige, je mag dus kosten maken. Het zou je wel helpen om de kmop op te starten en 40% sponsoring te ontvangen. Er zijn studenten bij ons die dit al deden en hier blij mee zijn, en ook gaandeweg groeien in dat statuut. Het vraagt je wel in de administratie te duiken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding