werkloos bij aanvraag lening

neleh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werkloos bij aanvraag lening

#1 , 15 apr 2019 11:39

Hallo,

ik heb een vraag ivm het aanvragen van een lening voor een nieuwbouw.
Mijn vriend en ik gaan beginnen aan onze bouw in augustus en waren gestart met afspraken te maken voor onze lening enkele weken geleden, toen hij plots zijn ontslag kreeg. Aangezien hij nog niet zo lang in dienst was op die plaats, had hij maar een opzeg van 2 weken en is hij dus vanaf vandaag werkloos. Nu is hij wel al aan het solliciteren maar heeft hij nog niet direct zicht op een nieuwe job.

Ondetussen hebben we al enkel gesprekken gehad bij verschillende banken ivm onze lening. Op zich hebben we geen problemen om een lening te krijgen, aangezien we al een bouwgrond hebben en over een groot deel eigen middelen beschikken voor de bouw en het te lenen bedrag valt ook best mee. Maar we hebben wel nog nergens verteld dat mijn vriend dus voorlopig geen werk heeft... Zijn we verplicht dit te melden? Melden we dit beter nu al, of pas als we gekozen hebben bij welke bank we verder zouden willen gaan? Kan dit er voor zorgen dat we voorlopig nog geen lening krijgen en moeten wachten tot hij een nieuwe job heeft?
Hij denkt dat het beter is om dit nu zo snel mogelijk te regelen is, zodat hij nog zijn vorige loonfiches heeft om voor te leggen, maar ik heb schrik dat we hier achteraf wel problemen door zouden kunnen krijgen?

dankjewel alvast voor info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 15 apr 2019 19:59

Beste

je zal op de aanvraag van de lening schriftelijk je verklaringen moeten aftekenen. Liegen is nooit gezond. En een bank maakt doorgaans ook zijn huiswerk...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”