grote bedragen cadeau geld gestort en geen bewijs

srahano
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

grote bedragen cadeau geld gestort en geen bewijs

#1 , 05 jun 2024 00:24

Ik heb afgelopen 4 jaar cash geld op mijn bank gestort bijna elke week. Dit kreeg ik als cadeau van mijn vriendje. Ik heb echter geen bewijs dat het van hem komt en het is inmiddels uit met hem en heb geen contact meer. Hoe moet ik dit verantwoorden als de bank vragen stelt?

basejumper
Berichten: 4723
Locatie: Diest

#2 , 06 jun 2024 16:24

Je zal niets kunnen verantwoorden. Men gelooft je niet zomaar op je woord. Facturen/bewijzen van transacties/boekhoudstukken enz zijn enige bewijskrachtigecstukken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38860

#3 , 06 jun 2024 19:57

Wat bedoeld u met grote bedragen +10.000€ per keer?

Reclame

mava105
Berichten: 22407
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 06 jun 2024 20:03

Vraag aan uw vriendje zijn bankuittreksel waaruir blijkt dat het geld van hem afkomstig is.

Thomas_A
Berichten: 2587
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2024 21:20

Een vriendje die je elke keer betaald als jullie samen geweest zijn: zelfs als de bank dat gelooft, hebben ze er wel een andere naam voor. Daar houden banken zich normaal gezien ver van weg.

LeenW
Berichten: 13047

#6 , 06 jun 2024 22:02

Moet dit als een soort prostitutie gezien worden? Dit is sinds 2 jaar gelegaliseerd.
https://www.antwerpen.be/info/wetgeving ... rostitutie

Vraag blijft inderdaad wel waar dat geld vandaan komt.

Thomas_A
Berichten: 2587
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 jun 2024 22:32

Moet dit als een soort prostitutie gezien worden? Dit is sinds 2 jaar gelegaliseerd.
https://www.antwerpen.be/info/wetgeving ... rostitutie
Dat weet ik, Leen.

En toch blijft één van de klachten uit de sector dat ze niet aan een bankrekening geraken, als ze eerlijk zijn over waar hun geld vandaag komt.

Ik vond het een rare situatie: een vriend die wekelijks betaalt, en blijkbaar ook nog genoeg om op de rekening te storten.

srahano
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jun 2024 19:16

Wat bedoeld u met grote bedragen +10.000€ per keer?
Met grote bedragen bedoel ik eigenlijk 500 per week. Dat is niet zo veel maar samengeteld op 4 jaar is dat bijna 100k, wat veel is voor een student die amper heeft gewerkt. Ik kan geen bewijsstukken vragen aan mijn ex voor 4 jaar terug, dat zal te lang duren. Zal de bank dit nog doorgeven aan de belastingdienst?

srahano
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 jun 2024 19:26

Moet dit als een soort prostitutie gezien worden? Dit is sinds 2 jaar gelegaliseerd.
https://www.antwerpen.be/info/wetgeving ... rostitutie
Dat weet ik, Leen.

En toch blijft één van de klachten uit de sector dat ze niet aan een bankrekening geraken, als ze eerlijk zijn over waar hun geld vandaag komt.

Ik vond het een rare situatie: een vriend die wekelijks betaalt, en blijkbaar ook nog genoeg om op de rekening te storten.
Het was meer een open relatie dan prostitutie. Hij had een eigen bedrijf en gaf mij wekelijks geld om leuke dingen te kopen omdat ik het zelf niet zo breed had. Ik was ook niet de slimste om het jarenlang te storten op mijn bank zodat ik online kon shoppen. Veel is er niet van overgebleven.

LeenW
Berichten: 13047

#10 , 07 jun 2024 19:45

Stelde u zich geen vragen waar dat cash geld vandaan kwam?

srahano
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 jun 2024 20:10

Stelde u zich geen vragen waar dat cash geld vandaan kwam?
Ik wist dat hij een succesvolle techbedrijf had en andere investeringen, hij praatte daar heel open over zijn werk. Zeker niet het type dat illegaal zou dealen ofzo.

LeenW
Berichten: 13047

#12 , 07 jun 2024 20:21

Stelde u zich geen vragen waar dat cash geld vandaan kwam?
Ik wist dat hij een succesvolle techbedrijf had en andere investeringen, hij praatte daar heel open over zijn werk. Zeker niet het type dat illegaal zou dealen ofzo.
Lonen en investeringen worden niet cash uitbetaald.

mava105
Berichten: 22407
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 08 jun 2024 08:34

Mogelijk was hij een loodgieter of schilder. In dergelijke bedrijven wordt vandaag nog steeds veel contant betaald. Ik zie het regelmatig, als ik zelf een vakman (loodgieter, electrieker, schilder) nodig heb. Steevasr vragen ze of ik een factuur nodig heb.

basejumper
Berichten: 4723
Locatie: Diest

#14 , 08 jun 2024 23:25

Banken geven dat niet door aan ‘de belastingen’. Het is wel zeer raar dat u daar nooit vragen over kreeg. Banken kunnen verdachte transacties doorgeven aan de instantie die zich bezig houdt met strijd tegen witwassen van misdaadgeld en terrorismefinanciering. En die zijn meestal niet zeer snel. Dus ja : daar kan nog een gevolg aan komen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”