incassobureau

Enola Gay
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

incassobureau

#1 , 17 okt 2018 13:13

Hallo,
Ons huis is openbaar verkocht geweest door de bank en het verkoop heeft niet opgebracht volgens de berekening van de bank. Het openstaande bedrag is nu in handen van een incassobureau.
Een jaar later hebben wij een brief ontvangen van het incassobureau met de mededeling dat het openstaande bedrag in hun bezit is met de vraag dit vereffenen Ik heb ook begin dit jaar bezoek gekregen van een heer die zich uitgaf als iemand van het incassobureau, niet wetend wat mijn rechten zijn heb ik de 'vriendelijke' mijnheer binnen uitgenodigd en uitgelegd dat wij ons best gingen doen om alles te vereffenen.
Intussen hebben zij mijn werkgever en deze van mijn echtgenoot gecontacteerd voor een loonbeslag. Bij mijn ontslagvergoeding heeft mijn toenmalige werkgever 6000€ doorgestort naar de incassobureau.
Ik heb mij laten vertellen dat een incassobureau geen loonbeslag mag opeisen alleen als via een rechtszaak en door een deurwaarder, is dit correct. Indien wel heb ik het recht om aan mijn ex werkgever mijn loon terug te eisen,
Alvast bedankt voor de feedback,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6836

#2 , 17 okt 2018 13:38

Zou het kunnen dat u bij de bank oorspronkelijk ook een handtekening hebt geplaatst onder een overeenkomst voor loonsafstand of zo?

Als het incassobureau die schuld overgekocht heeft, kunnen zij m.i. alle rechten die de bank had ook effectief gebruiken, en treden zij niet echt op als incassobureau, maar werkelijk als schuldeiser.

Enola Gay
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2018 13:56

dit is wat zijn vermelden in de brief :
'In het kader van dit dossier hebben onze schuldenaren afstand,/inpandgeving gedaan van hun huidige en toekomstige schuldvorderingen op derden, zoals ondermeer hun vorderingen op huurders, tegoeden bij financiële instellingen, commissies, vorderingen op verzekeringsmaatschappijen, notarissen,'deurwaarders', advocaten en schuldbemiddelaars, evenals vorderingen wegens verrichte prestaties'
De bank heeft geen loonbeslag via het gerecht aangevraagd maar heeft besloten om het pand te verkopen
Via goede bron heb ik vernomen dat zij dit mogen vragen, alle trukjes helpen, maar wettelijk dit niet mogen verplichten dat kan alleen via een rechter

Reclame

mava105
Berichten: 22214
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 okt 2018 16:17

Via goede bron heb ik vernomen dat zij dit mogen vragen, alle trukjes helpen, maar wettelijk dit niet mogen verplichten dat kan alleen via een rechter
TENZIJ JIJ REEDS VAN BIJ AANVANG UW TOESTEMMING HIERVOOR HET GEGEVEN. Lees aandachtig de eerste zin van @Bosprocureur

Enola Gay
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 okt 2018 10:05

Bedankt voor de feedback @Bosprocureur & mava105, ik weet genoeg

Terug naar “Andere”