Effectenrekening op naam

germain
Topic Starter
Berichten: 10
Locatie: Oost-Vlaanderen

Effectenrekening op naam

#1 , 12 dec 2011 12:00

Mijn effectenrekening staat op mijn naam en ik zou willen weten of het niet beter is om dit op naam te veranderen van beide echtgenoten ?

Ook als mijn echtegenote via hara spaarrekening een obligatie wil afsluiten kan ze dan niet,ze moet eerst het bedrag naar mijn spaarrekening zetten om dan via de effectenrekening een obligatie te kopen.

Wat zijn de voordelen en nadelen om beide namen naar een effectenrekening te zetten,ook later als één van ons komt te overlijden betreft fiscus en erfenisrechten en betalingen.
Op beide namen betekent ook dat we alle twee moeten tekenen bij een aankoop van obligaties ?.

graag hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 12 dec 2011 15:34

Alles hangt af van jullie huwelijkskontrakt. Zonder kennis daaromtrent kan de vraag niet worden beantwoord.
Laatst gewijzigd door roharro op 12 dec 2011 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 12 dec 2011 18:02

Germain ,

laat in de bank al eens nakijken of er een algemene volmacht van uwentwege bestaat ten gunste van uw vrouw. Volmacht die dan ook geldig zou moeten zijn voor de effectenrekening. Uit uw info concludeer ik dat er een gemeenschapsstelsel is. Dus naar de fiscus en de erfenis is er dan geen verschil in behandeling en taxering : alles is van u beiden samen. ( ongeacht de titularis van de effectenrekening).
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”