Collectieve schuldbemiddeling

Phie_Mina
Topic Starter
Berichten: 1

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 04 okt 2011 14:57

Hey,

Even een korte schets..
Mijn vriend en ik zijn onlangs in collectieve schuldbemiddeling gestapt.
Grotendeels door zijn verleden, was de schuldenberg zo groot.
Nu zijn we ondertussen uit mekaar, en woon ik elders.
Graag had ik nu dus die schuldenregeling laten aanpassen.
Mijn schulden en de schulden die we samen gemaakt hebben, is al bij al maar een paar
duizend euro, terwijl de zijne wel een heel pak meer bedragen.
Ik woon opnieuw thuis in, dus al bij al heb ik niet zo'n grote som aan leefgeld nodig..
Ofwel zou ik er gewoon uitstappen en alles zelf verder betalen.
Maar is dit wel een optie? Kan ik er zomaar uitstappen?
En ik wil mijn ex natuurlijk ook niet met een hoop problemen opzadelen qua betalingen,
en dat ie het dan financieel moeilijk gaat krijgen..
Maar al bij al moet ik nu wel aan mezelf denken.
Mijn advocaat is ook steeds heel vaag, en haar antwoorden zijn dan meestal
ook nog is irrelevant.
Dus kan er iemand zijn ervaringen met me delen?
Of me vertellen wat de eventuele mogelijkheden zijn?
Kan ik er nog uitstappen?

Alvast bedankt :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis
Berichten: 184

#2 , 04 okt 2011 16:17

Zélf uit de CSR stappen lijkt me op het eerste zicht niet zo'n goed idee. In de CSR is jouw schuld bevroren en zit je min of meer in een beschermd cocon, kosten en interesten kunnen er niet meer bijkomen (en mogelijks zijn deze zelfs weggevallen). Ook beslaglegging op jouw goederen bvb is niet langer mogelijk voor de opgenomen schulden. Stap je uit de CSR, dan kunnen deze zaken terugkeren en kan elke schuldeiser opnieuw zijn kosten en interesten doorrekenen. Maw, de huidige schuld zal oplopen. Het is belangrijk te beseffen dat de huidige schuld niet noodzakelijk dezelfde schuld zal zijn als je eruit stapt. En al zeker niet wanneer de SB bij enkele schuldeisers een kwijtschelding van de hoofdsom heeft kunnen bekomen.

Wat soort CSR heb je? Minnelijk of gerechtelijk? Heb je weet van bepaalde kwijtscheldingen?
Hoe lang zou de CSR in principe duren en hoeveel tijd heb je nog te gaan?
Iets wat ik niet direct kan opmaken uit je bericht is waarom je uit de CSR zou willen stappen???

Reclame

Terug naar “Andere”