vragen ivm zelfstandige worden

Gino72
Topic Starter
Berichten: 1

vragen ivm zelfstandige worden

#1 , 27 aug 2011 20:38

Ik ben een tijd werkloos geweest en ben nu via interim aan het werk. Soms is er geen werk en kan ik dus terugvallen op stempelgeld. Ik werk ook nog om wat bij te verdienen in de evenementensector. Zo tussen de 30 en 50 dagen op jaarbasis. Die bureau werkt met contracten per dag of dagen dat je helpt bij opbouw/event/afbraak . Maar daarvoor zou ik mij een zelfstandig statuut willen aanmeten. Zodat ze eigelijk mij inhuren of "mijn zaak" inhuren. Ik weet dat dan mijn stempelgeld vervalt als ik via interim geen werk heb.

VRAGEN:
1. kan dat?
2. kan ik dan een auto kopen voor de zaak? kleding? ...
3. welke getuigschriften of diploma's moet ik bezitten?
4. mag ik een boekhouder nemen om mijn financiële zaken te behartigen?
5. welke stappen en in welke volgorde moet ik ze zetten ?


Alle info welkom ik hoop op eerlijke reactie's ..


MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TD00
Berichten: 7

#2 , 29 aug 2011 15:23

Als je niet onmiddelijk eigen vennootschap wil oprichten of een btw nummer wil aanvragen kan je via Smart.be jouw prestaties laten factureren. Let wel er wordt wel een percentage afgehouden voor de administratieve kost + zij houden ook af voor bijdragen zaosl social verzekering en dergelijke...

Reclame

Terug naar “Andere”