gestudeerde jaren

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

gestudeerde jaren

#1 , 03 mar 2011 21:32

Ik heb een vraagje:

Mijn vriendin heeft de mogelijkheid om een doctoraat studie te starten (met een IWT-beurs). Deze zal 4 jaar duren, wat haar totale studietijd op 9 jaar zal brengen.
Ze zal dan 27 jaar zijn als ze begint te werken.
Nu meen ik ooit gelezen te hebben, dat je die gestudeerde jaren kunt omzetten naar 'gewerkte' jaren, mits een eenmalige betaling aan de belastingen.
Klopt dit? Hoe heet dit en waar kan ik indien mogelijk hier meer informatie over vinden.

Bij voorbaat dank

Fore
Laatst gewijzigd door Fore op 20 mar 2011 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 mar 2011 09:44

“Art.7.§ 1. De perioden tijdens dewelke de werknemer, vanaf 1 januari van het jaar waarin zijn twintigste verjaardag valt, studiën heeft gedaan worden in aanmerking genomen voor de prestaties waarin voorzien is bij het koninklijk besluit nr. 50... Voor de toepassing van dit artikel moet onder " studieperioden " worden verstaan : 1° De jaren tijdens welke daglessen gevolgd zijn die een volledige cyclus omvatten. Het studiejaar wordt geacht een aanvang te nemen op 1 september van een jaar en op 31 augustus van het volgend jaar te eindigen. Er wordt alleen rekening gehouden met volledige studiejaren...2° de perioden van maximum twee jaar tijdens welke een doctoraatsthesis wordt voorbereidt...§ 3. De regularisatiebijdrage wordt eenvormig vastgesteld op 7,50 % en wordt berekend op een maandelijks loon dat gelijk is aan het gewaarborgd gemiddeld minimum maandinkomen van 1 126,11 EUR, aan spilindexcijfer 103,14 (basis 1996 = 100)...”(21 DECEMBER 1967. - Koninklijk besluit tot vaststelling van het algemeen reglement betreffende het rust- en overlevingspensioen voor werknemers).

Zie ook samenvatting in :http://www.rvponp.fgov.be/onprvp2004/NL/I/IF/IF_04.asp
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”