gevolgen van onderhandse lening

mileno
Topic Starter
Berichten: 1

gevolgen van onderhandse lening

#1 , 25 nov 2010 12:57

Ik heb mijn vriend een groot bedrag geld geleend, waarbij alles netjes op papier gezet werd (bedrag, naam en handtekening van beide partijen, aflossingstabel en -termijn) en we hebben dit laten registreren bij het registratiekantoor in de gemeente.
Intussen is mijn vriend financieel nog steeds niet sterk genoeg om het bedrag terug te betalen, ook al is de aflossingstermijn reeds voorbij.
Ikzelf heb het geld niet direct nodig, en ik vind het ook niet zo erg dat ik hem dit gegeven heb, maar ik vraag me wel af wat hier de gevolgen van kunnen zijn.
Als ik zelf nog geen moeite gedaan heb om dit via een juridische weg terug te krijgen, blijft dit contract dat geregistreerd is, dan nog steeds geldig? De financiële toestand waarin hij verkeert, is vrij zwaar, dus ik denk dat ik misschien nooit dit geld terugzie. Wat zijn de gevolgen in dit geval? Wat als hij bvb zou komen te overlijden, of als ik kom te overlijden, en de lening is nog steeds niet terugbetaald. Wat gebeurt er dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 08 dec 2010 18:04

U maakt best een nieuwe afspraak wat betreft de termijn. U moet in ieder geval daarvoor iets ondernemen. Na zijn overlijden wordt uw lening een schuld van de nalatenschap en kan die lening u vergoed worden uit de tegoeden in de erfenis. Uw erfgenamen kunnen ook uw vordering overnemen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”