Contract terugbetaling wel of niet geldig ?

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Contract terugbetaling wel of niet geldig ?

#1 , 07 nov 2010 18:28

iemand die mij vrij veel geld moet, heeft dit met mij op papier gezet en wij hebben beiden (en mijn zus als getuige) dit ondertekend voor akkoord. Vandaag hoor ik dat dit niet geldig is omdat ik het contract niet heb laten wettigen. klopt dat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 07 nov 2010 18:32

Onderhands contract is altijd mogelijk. Je dient wel een aantal vormen te respecteren zoals datum, bedrag, terugbetalingsvoorwaarden, volledige namen van de betrokken partijen, locatie waar afgesloten, handtekeningen enz...

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#3 , 07 nov 2010 19:44

dat is allemaal in orde dus ik veronderstel dat de info van daarnet gewoon fout is maar wilde het even zeker weten

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 12 nov 2010 16:47

De niet schrijvende partij dient contract wel te tekenen met de tekst gelezen en goedgekeurd.
Ook handig dat hij zij de bedragen ook heeft geschreven voluit.
Nog beter is dat hij/zij het volledig schrijft

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#5 , 14 nov 2010 08:30

gelezen en goedgekeurd staat erbij alleen de bedragen zijn getypt en dus niet geschreven maar ze zijn wel in cijfers én voluit getypt. alvast bedankt

Franciscus
Berichten: 38739

#6 , 18 nov 2010 18:23

Deze contracten zijn tegenstelbaar aan de andere partij maar niet tegenover derden

Terug naar “Andere”