belasting op aanvullend pensioen

EDDIEVER
Topic Starter
Berichten: 28

belasting op aanvullend pensioen

#1 , 01 mar 2019 20:26

Beste
Graag zou ik eens willen weten over de afhouding op het aanvullend pensioen,over laatst is in de krant de tijd verschenen dat er een wet goed gekeurd is dat als men 45 jaar loopbaan heeft en nog geen 65 jaar bent bij pensionering de afhouding op 10 procent gebracht wordt in plaats van 16.5 procent
Bij na vraag bij verschillende instanties is niemand op de hoogte als gevolg dat nu bij mijn uitbetaling belast is aan 16.5 procent. deze is inmiddels uitgekeerd aan mij. weten jullie misschien meer over dit onderwerp? Naar het schijnt zou dat ook met terugwerkende kracht zijn tot 1 januari 2019.
Groeten Eddy Vervoort

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 03 mar 2019 15:24

Beste,

Het gaat hier om het wetsontwerp van 14.02.2019. Werd goedgekeurd en aan de Koning overgemaakt ter ondertekening.

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/2857/54K2857010.pdf


Gaat inderdaad in op 01.01.2019.

Gezien uw aanvullend pensioen reeds werd ingehouden en er mogelijk ten onrechte een te hoge belasting werd ingehouden, moet u een correctie vragen in uw volgende aangifte, inkomsten 2019.

Deze wet heeft uitwerking met ingang van 1 januari 2019 en is van toepassing op de uitbetalingen van kapitalen gedaan vanaf 1 januari 2019.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

EDDIEVER
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 04 mar 2019 19:53

Dank u wel.
Ik zal in 2020 bij de belasting aangifte inkomsten 2019 de nodige stappen ondernemen.
Groeten Eddy Vervoort

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”