belastingsbrief terugvordering?

robbie2001
Topic Starter

belastingsbrief terugvordering?

#1 , 29 mei 2008 06:31

Ik heb nog steeds geen brief ontvangen of ik terug krijg of moet betalen. Nu belde ik een 2 tal weken geleden en ze zeiden dat hij klaar lag om te versturen. Nu is me verteld dat ze deze moeten versturen ten laatste 30juni zoniet kan ik alle bedrijfsvoorheffing terugvorderen die ik dat jaar betaald heb! Ik ken iemand die beweerd dat hij vorig jaar hetzelfde meegemaakt had en rond de 7000euro teruggekregen heeft. Cowboyverhaal of klopt dit?
groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paul06

#2 , 10 jun 2008 21:36

Dit klopt wel degelijk omdat het gebaseerd is op het princiepe dat er "geen belastingen mogen gevorderd worden zonder wet " ( staat zelfs ergens in de grondwet.

Enkel wanneer men een volledige juiste en tijdige aangifte indient dat de belastingadministratie oa alle voorheffingen moet terugbetalen, bij een aanslag na 30-06.

Zelfs wanneer de administratie de aangifte wijzigt zonder "bericht van wijziging" op te stellen is de aangifte volledig nietig. Zij kunnen wel een nieuwe aanslag vestigen, behalve wanneer zij binnen de 6 maanden na een bezwaarschrift tegen een nietige aanslag nog geen beslissing hebben genoten. Over dergelijke materie zijn er wel een aantal vonnissen en arresten te vinden op de website van de belastingadministratie zelf

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”